Srovnání komunikace Statutárního města Opavy v letech 2003 a 2010
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Svoboda, Václav
|
|
dc.contributor.author |
Machovský, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T14:59:18Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T14:59:18Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18403
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této diplomové práce je srovnání komunikace Statutárního města Opavy v letech 2003 a 2010. V teoretické části jsem se zabýval teorií vnější a vnitřní komunikace a marke-tingem obcí a měst. V analytické části jsem realizoval několik dotazníkových průzkumů, využil jsem významně i data pocházející ze sekundárních výzkumů. Srovnával jsem rovněž vnitřní a vnější komunikaci města v letech 2003 a 2010. V projektové části diplomové prá-ce jsem zaměřil na komunikaci se zákazníky města (občany) formou newsletterů, cílem bylo využít v rámci projektu prvků přímého a virálního marketingu při relativně nízkých nákladech na komunikaci. |
cs |
dc.format |
90 |
cs |
dc.format.extent |
2191113 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Statutární město Opava
|
cs |
dc.subject |
vnitřní a vnější komunikace
|
cs |
dc.subject |
srovnávací analýza
|
cs |
dc.subject |
zákazníci města
|
cs |
dc.subject |
newslettery
|
cs |
dc.subject |
komunikační kampaň
|
cs |
dc.subject |
dotazníkový průzkum
|
cs |
dc.subject |
sekundární analýza
|
cs |
dc.subject |
Statutory City of Opava
|
en |
dc.subject |
internal and external communication
|
en |
dc.subject |
city clients
|
en |
dc.subject |
newsletters
|
en |
dc.subject |
communication campaign
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.subject |
secondary analysis
|
en |
dc.title |
Srovnání komunikace Statutárního města Opavy v letech 2003 a 2010 |
cs |
dc.title.alternative |
Comparison of Communication of the Statutory Town of Opava in the Years 2003 and 2010 |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2011-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the present thesis is a comparison of the Statutory City of Opava communica-tion strategy in the years 2003 and 2010. The theoretical part of the thesis introduces the theory of the external and internal communication and the marketing strategies of villages and towns. In the analytical part I realized several questionnaire surveys, using also data from secondary studies. I compared the internal and external town communication in the years 2003 and 2010. The practical part of the present thesis focuses on the communication with the city clients (citizens) in the form of newsletters. The goal was to utilise factors of direct and viral marketing at relatively low costs. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18579
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account