Možnosti rozvoje rodičovských kompetencí u žáků SOU a SOŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Sochorová, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T14:54:55Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T14:54:55Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18393
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá rozvojem rodičovských kompetencí u žáků středních odborných učilišť a středních odborných škol. Vychází z pojmu rodina, rodičovské kompetence a také vymezuje postavení školy v oblasti rozvoje rodičovských kompetencí u žáků. Na uvedené teoretické poznatky navazuje praktická část. Cílem diplomové práce je zjistit, do jaké míry se škola podílí na rozvoji rodičovských kompetencí a následně navrhnout možnosti řešení této problematiky. |
cs |
dc.format |
72 s. |
cs |
dc.format.extent |
1363672 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
rodičovské kompetence
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
parental competences
|
en |
dc.title |
Možnosti rozvoje rodičovských kompetencí u žáků SOU a SOŠ |
cs |
dc.title.alternative |
Opportunities to develop parenting skills for students of apprenticeship centres and secondary schools |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis deals with the development of parenting competences for students of secondary vocational schools and secondary specialized schools. It is based on the concept of family, parenting competences, and also defines the status of school in the development of parenting competences among pupils. The theory is followed by a practical part. The thesis aims to find out the extent to which the school participates in the development of parenting competences, and then to propose possible solutions of this problem. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19373
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
rodičovství
|
cs |
local.subject |
duševní schopnosti
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
parenting
|
en |
local.subject |
mental abilities
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account