dc.contributor.advisor |
Kitliňská, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Pekařová, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T12:32:55Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T12:32:55Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18190
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá procesem adaptace a postavením žáka ve školní třídě jako sociální skupině. Práce se skládá z teoretické a empirické části, přičemž teoretická část je věnována oblastem adaptace, školní třídě jako sociální skupině a postavení žáka v ní; spe-cifikům v emocionální oblasti, chování a vztazích dospívajících handicapovaných jedinců. Empirická část je uskutečněna prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Hlavním cílem je dospět ke zjištění, jak probíhá adaptace u žáka, který přestupuje ze základní školy speciální na praktickou školu a rozpoznat faktory, jež ulehčují či znesnadňují adaptaci žáka na prostředí nové školy. Výzkum se soustřeďuje také na postavení a sociální vztahy žáků ve školní třídě a jejich vývoj v průběhu času. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako orien-tační východisko pro rodiče konkrétního zkoumaného žáka a pro pedagogy, kterým může být inspirací pro další práci se skupinou. |
cs |
dc.format |
183 s. (323 727 znaků), 33 s. |
cs |
dc.format.extent |
2402492 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
školní třída jako sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
postavení žáka ve třídě jako sociální skupině
|
cs |
dc.subject |
sociální vztahy ve skupině
|
cs |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
class as a social group
|
en |
dc.subject |
position of a student in a class as a social group
|
en |
dc.subject |
social relations in a group
|
en |
dc.title |
Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině |
cs |
dc.title.alternative |
Adaptation process and the position of a student within a class as a social group |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented paper deals with the adaptation process and the position of a student within a class as a social group. This paper consists of a theoretical and empirical parts, with the former focusing on the ranges of adaptation, description of the class as a social group and the position of a student therein; specificities in the emotional development, behaviour, and relations of disabled teens. The empirical part was carried out by means of a qualitative research. The core ob-jective is to determine how a student changing from a mainstream elementary school to a special school adapts to such a change, and to identify the factors that help/complicate the adaptation to the new school environment. Similarly, the research focuses on the position and social relations of students within a class and the evolution thereof. The findings can serve as a starting reference point for the parents of the actual analysed student and for the educators for whom it can be an inspiration for a further group work. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19268
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
školní třídy
|
cs |
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
sociální skupiny
|
cs |
local.subject |
sociální postavení
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
school classes
|
en |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |
local.subject |
social groups
|
en |
local.subject |
social status
|
en |
local.subject |
learners
|
en |