1. Teoretická část: Komika v dramatických situacích 2. Praktická část: Scénář krátkého hraného filmu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Binter, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Fila, Jindřich
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:08:17Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:08:17Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18076
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá principy komiky ve vybraném filmu, které lze uplatnit v praxi při realizaci jiných filmových de?l. V první kapitole se snaží definovat komiku v obecné rovine? a ve druhé nastínit ne?které konkrétní postupy a účinky. Text je zároveň analýzou problematicky přijímaného filmu a upozorňuje tak na úskalí, které komika sebou nese. |
cs |
dc.format |
26 |
cs |
dc.format.extent |
1850756 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komika
|
cs |
dc.subject |
komično
|
cs |
dc.subject |
komedie
|
cs |
dc.subject |
satira
|
cs |
dc.subject |
drama
|
cs |
dc.subject |
thriller
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
špatnej polda
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
comicality
|
en |
dc.subject |
comic
|
en |
dc.subject |
comedy
|
en |
dc.subject |
satire
|
en |
dc.subject |
drama
|
en |
dc.subject |
thriller
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
bad lieutenant
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Komika v dramatických situacích 2. Praktická část: Scénář krátkého hraného filmu |
cs |
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Comicality in Dramatic Situations 2. Practical Part: Short Feature Film - Screenplay |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jurda, Aleš |
|
dc.date.accepted |
2011-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the principles of comics in the given film; these are principles that could be applied in practice during realization of other film works as well. In the first chapter we try to define the comedy in general and in the second one we outline some specific processes and their effects. The text is also an analysis of problematically received film and draws attention to the pitfalls which comicality entails. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/124
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
18882
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-31 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account