Český učitel a jeho hodnoty
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Tlustošová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T18:32:26Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T18:32:26Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17638
|
|
dc.description.abstract |
Moje bakalářská práce pojednává o učitelském povolání, výzkum je zaměřen na hodnoty učitelů na základní škole. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji historii učitelského povolání, osobnostním charakteristikám a obrazu ideálního učitele. Dále se věnuji profesi učitele, jeho přípravě na povolání. V závěru teoretické části píši o pracovním prostředí, zátěži a syndromu vyhoření. V praktické části vymezuji typ zvoleného kvalitativního výzkumu. Data pro výzkum jsem získala rozhovory s učiteli. Cílem mé práce bylo zjistit, jaké hodnoty upřednostňují učitelé na základní škole. |
cs |
dc.format |
49 s. |
cs |
dc.format.extent |
656678 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
český učitel
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
czech teacher
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.title |
Český učitel a jeho hodnoty |
cs |
dc.title.alternative |
Czech teacher and his/her values |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaňková, Zdeňka |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
My final work is focused on values which have czech teachers in primary school. My bachelor theses has two main parts. In the theoretical part I write about history of teacher?s jobs. Than i speak about teacher?s personality, I try to describe, what it mean to be an ideal teacher. I also write about the way, how to be a teacher ? about education. At the end of the second part of theory I speak about work condition and about burn out syndrome. In the practical part there is the analysis of research. I use the qualitative research. I collected data to the research through the interview with teachers. I try to find out which values the teachers in primary school have. It is also the aim of my bachelor thesis. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18794
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
hodnotový systém
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
value system
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account