Dohoda jako způsob řešení konfliktních situací u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Dohoda jako způsob řešení konfliktních situací u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Včelařová, Hana
dc.contributor.author Tesaříková, Klára
dc.date.accessioned 2012-03-10T18:25:11Z
dc.date.available 2012-03-10T18:25:11Z
dc.date.issued 2011-05-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/17626
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje dětem předškolního věku. Zajímá se o to, zda jsou děti v tomto věku schopny použít při řešení konfliktních situací dohodu. Teoretická část je zaměřena na předškolní věk z pohledu vývojové psychologie, na vymezení základních pojmů z oblasti konfliktu a řešení konfliktu. Dále se teoretická část zabývá tím, jaký má v této oblasti pro dítě význam rodina. Praktická část je realizována pomocí kvalitativního výzkumu. Tento výzkum je zaměřen na sedm dětí z Mateřské školy v Tetěticích, u kterých bylo sledováno, zda jsou schopny využít dohodu při řešení konfliktních situací. To vše je doplněno o pohled učitele a rodičů dětí. cs
dc.format 79 s.,18 s. příloh cs
dc.format.extent 2283256 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject konflikt cs
dc.subject dohoda cs
dc.subject morálka cs
dc.subject svědomí cs
dc.subject morální vývoj cs
dc.subject rodina cs
dc.subject child en
dc.subject preschool age en
dc.subject conflict en
dc.subject agreement en
dc.subject morality en
dc.subject conscience en
dc.subject moral development en
dc.subject family en
dc.title Dohoda jako způsob řešení konfliktních situací u dětí předškolního věku cs
dc.title.alternative Agreement as a way of solution of conflict situations at preschool age children. en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zajitzová, Eliška
dc.date.accepted 2011-06-13
dc.description.abstract-translated Bachelor's thesis deals with children of preschool age. It focuses on the fact, whether the children of this age are able to use an agreement in conflict situations. The theoretical part concentrates on preschool age from the perspective of developmental psychology; the definition of basic concepts of conflict and conflict solution, and as the next, the theoretical part deals with the importance of family for children in this area. The practical part is realized by qualitative research. This research is focused on seven children who attend a kindergarden in Tetěnice, which were studied, whether they are able to use the agreement as a way of solving conflict situations. The whole research is supplemented with teacher's and parents' points of view. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19475
dc.date.assigned 2011-01-20
utb.result.grade A
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject vývojová psychologie cs
local.subject řešení konfliktů cs
local.subject preschool children en
local.subject developmental psychology en
local.subject solving of conflicts en
local.subject conflicts solving en


Files in this item

Files Size Format View
tesaříková_2011_bp.pdf 2.177Mb PDF View/Open
tesaříková_2011_vp.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open
tesaříková_2011_op.doc 47.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account