dc.contributor.advisor |
Zapletal, Ladislav
|
|
dc.contributor.author |
Dovrtělová, Milena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T16:48:22Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T16:48:22Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17484
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problémem dnešní doby - šikanou mládeže na školách. Je věnována především teorii šikany, diagnostice, praktickému řešení a prevenci. Praktická část je rozdělena na dva oddíly; první je zaměřen na průzkum preventivních programů a opatření na třech školách, cílem druhého oddílu bylo pomocí dotazníkové metody zjistit míru výskytu šikany na základní škole. Dle výsledků průzkumu se s jednáním, které má znaky šikany, setkalo 45% žáků. Tento výsledek je podobný výsledku celonárodního průzkumu z roku 2007. |
cs |
dc.format |
62 |
cs |
dc.format.extent |
788456 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
diagnostics
|
en |
dc.title |
Šikana na školách se zaměřením na její účinné řešení |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in schools with the intention of its effective solving |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis concerns with the current problem ? school bullying. It focuses, in particular, on the theory of bullying, diagnostics, functional solutions and prevention. The practical part is divided into two parts: the first one deals with the survey of prevention programs and measures at three schools; the aim of the second part was to find out the rate of bullying at a primary school with the help of a questionnaire method. According to the survey results, 45 ? of pupils have personal experience with the bullying behaviour. This result is similar to the 2007 national survey result. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
22834
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
násilí ve škole
|
cs |
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
psychologická diagnostika
|
cs |
local.subject |
school violence
|
en |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
local.subject |
psychodiagnostics
|
en |