Vrstevnické vztahy - jejich vliv na celkové klima školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Kubátová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T16:45:39Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T16:45:39Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17477
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na problematiku vrstevnických vztahů a na jejich vliv na celkové klima školy. Cílem práce bylo zjistit, zda a jak se tyto dva aspekty vzájemně ovlivňují či doplňují a jaké vztahy mezi vrstevníky panují v současné době. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Její nedílnou součástí je průzkum formou dotazníků a rozhovorů s jednotlivými aktéry školního klimatu. Zahrnuje také interpretaci výsledků. |
cs |
dc.format |
83 s. |
cs |
dc.format.extent |
5003156 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
vrstevník
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
třída
|
cs |
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
relationships
|
en |
dc.subject |
peer
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
class
|
en |
dc.subject |
climate
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
aggressiveness
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.title |
Vrstevnické vztahy - jejich vliv na celkové klima školy |
cs |
dc.title.alternative |
The Peer Relationships - Impact on School Climate |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2011-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis is trying to analyze the subject of peer relationships and their influence on overall school climate. The aim of this essay was to determine whether and how do these two aspects iteract and complement each other and what kind of relationship can nowadays be seen among peers. The essay is divided into two parts: theoretical and practical. An integral part of this essay includes a study based on questionnaires and interwiews with different individuals involved in the school atmosphere. It also includes a summary and an explanation of the results. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18109
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
vrstevnické vztahy
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
peer relationships
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account