Šikana na II. stupni ZŠ ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Stuchlíková, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T15:27:27Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T15:27:27Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17346
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problémem šikany na druhém stupni základní školy, tedy sociální skupiny, ve které se šikana objevuje nejčastěji. Teoretická část charakterizuje základní pojmy a popisuje druhy prevence školních šikana nejen u nás, ale i v zahraničí. Cílem je zjistit znalosti dětí o problémech šikanování. Práce prezentuje praktické poznatky a názory, nabízí výsledky výzkumného šetření, které vyhodnocuje a komentuje. |
cs |
dc.format |
77 |
cs |
dc.format.extent |
824992 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
stádia
|
cs |
dc.subject |
chicane
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
cyberbulling
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.subject |
agression
|
en |
dc.subject |
bulling stages
|
en |
dc.title |
Šikana na II. stupni ZŠ ve Zlíně |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in the junior school in Zlin |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Marášková, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theses addresses the problem of bullying at the elementary school, that is a social group in which bullying occurs most frequently.The theoretical part define the basic terms and describes the types of prevention of school bullying, not only here but also abroad. The target is to detect how much children know about bullying problems. This work presents practical observations and views and offers the results of the research, which are evaluated and commented. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19774
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
Zlín (Česko)
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account