Český učitel a jeho hodnoty.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Šulová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T14:41:44Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T14:41:44Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17283
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma Český učitel a jeho hodnoty se zabývá hodnotovou orientací českých pedagogů, tím co učitele inspiruje při výchově k hodnotám a jaké vlastnosti považují za nejdůležitější pro děti. Práce je zaměřena na učitele základní školy. V první části se zabývám definicemi pojmu hodnot, jejich významu, důležitosti a jak mohou učitelům ve výchově k hodnotám napomoci dokumenty české vzdělávací politiky. Ve druhé části zjišťuji pomocí dotazníků, které hodnoty preferují učitelé na konkrétní základní škole. Doplňujícími rozhovory upřesňuji výsledky mého šetření. Na závěr interpretuji výsledky dotazníků a rozhovorů které jsem uskutečnila. |
cs |
dc.format |
46 s. 8 s. příloh (82 030 zn.) |
cs |
dc.format.extent |
844631 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: učitel
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Key words: teacher
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
value system
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Český učitel a jeho hodnoty. |
cs |
dc.title.alternative |
The value of czech teachers. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis Czech teacher and his values deals with the value system of Czech schoolteachers, the inspiration for values they instil in their pupils and the character qualities they consider most important in children. It targets primary school teachers. In the first part the definitions of values and their importance are dealt with, as well as how teaching values can be aided by Czech education policy documents. In the second part questionnaires were used to find out which values are preferred by teachers at selected primary schools. The results of the enquiry were supplemented with interviews. The last part interprets the results of the enquiry and conducted interviews |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18645
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
hodnotový systém
|
cs |
local.subject |
Czechia
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
value system
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account