Sports Jargon and Its Use in Printed Media

DSpace Repository

Language: English čeština 
Sports Jargon and Its Use in Printed Media

Show simple item record

dc.contributor.advisor Drábková, Lenka
dc.contributor.author Jirkal, Tomáš
dc.date.accessioned 2012-03-10T14:13:30Z
dc.date.available 2012-03-10T14:13:30Z
dc.date.issued 2011-05-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/17238
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sportovního žargonu, který se běžně používá jak ve sportovních přílohách tištěných periodik, tak i ve specializovaných sportovních magazínech. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou žurnalismu a tištěnými médii, zejména pak jejich prvky. Dále následuje obecný popis jednotlivých sémantických prvků, řečnických figur a sousloví. Na závěr teoretické části jsou zkoumána ustálená slovní spojení a fráze. Praktickou část tvoří analýza vybraných textů, zkoumá četnost výskytu jednotlivých lingvistických jevů, popsaných v teoretické části a věnuje se jejich podrobnějšímu rozboru. Závěr zkoumá výsledky analýzy textů a vyvozuje z nich obecné stanovisko. cs
dc.format 51s. (72 918 znaků) cs
dc.format.extent 1673114 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject slovní spojení cs
dc.subject sportovní terminologie cs
dc.subject stylistické prostředky cs
dc.subject sportovní zprávy cs
dc.subject žargon cs
dc.subject word combinations en
dc.subject sports terminology en
dc.subject stylistic devices en
dc.subject sports news en
dc.subject jargon en
dc.title Sports Jargon and Its Use in Printed Media cs
dc.title.alternative Sports Jargon and Its Use in Printed Media en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Nemčoková, Katarína
dc.date.accepted 2011-06-15
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with sports jargon which is commonly used in the sport annexes of printed periodicals, as well as in specialist sports magazines. The theoretical part defines general characteristics of journalism and the printed media, especially their constituents. This is followed by a general description of semantic features, figures of speech and multi-word expressions. At the end of the theoretical part, collocations and idioms are characterised. The practical part consists of the analysis of selected texts, examines the frequency of occurrence of the individual linguistic features which are described in the theoretical part and focuses on their detailed analysis. The conclusion examines results of the analysis of texts and draws a general inference from them. en
dc.description.department Ústav anglistiky a amerikanistiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/13 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 19529
dc.date.assigned 2011-02-01
utb.result.grade B
local.subject sport cs
local.subject sémantika cs
local.subject žurnalistika cs
local.subject sport en
local.subject semantics en
local.subject journalism en


Files in this item

Files Size Format View
jirkal_2011_bp.pdf 1.595Mb PDF View/Open
jirkal_2011_vp.doc 53.5Kb Microsoft Word View/Open
jirkal_2011_op.zip 14.99Kb Unknown View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account