dc.contributor.advisor |
Hanáková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Vlasáková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T06:12:22Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T06:12:22Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17068
|
|
dc.description.abstract |
Obce mají ze zákona právo na tvorbu právních norem. Právní předpisy tvoří na základě své samostatné i přenesené působnosti. Dle této působnosti se právní předpisy obcí dělí na obecně závazné vyhlášky obcí a nařízení obcí. Dozorové orgány kontrolují zákonnost obecní normotvorby. Pokud dozorový orgán shledá právní předpis obce za nezákonný a obec nezjedná nápravu, podá dozorový orgán návrh k Ústavnímu soudu na jeho zrušení. Ústavní soud rozhodne ve věci nálezem. |
cs |
dc.format |
70 s. |
cs |
dc.format.extent |
786863 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
obec
|
cs |
dc.subject |
normotvorba
|
cs |
dc.subject |
obecně závazné vyhlášky obcí
|
cs |
dc.subject |
nařízení obcí
|
cs |
dc.subject |
dozor
|
cs |
dc.subject |
Ústavní soud
|
cs |
dc.subject |
municipality
|
en |
dc.subject |
standard education
|
en |
dc.subject |
generally binding regulations
|
en |
dc.subject |
community assemblies
|
en |
dc.subject |
control
|
en |
dc.subject |
constitutional court
|
en |
dc.title |
Normotvorná činnost obcí |
cs |
dc.title.alternative |
Regulatory activities of municipalities |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jurníková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
Municipalities hold the right for standard education by law. The regulatory framework is formed by the municipalities because of their autonomous and assigned effectiveness. Based on this effectiveness the legal regulations are separated in generally binding regulations and community assemblies. Controlling institutions supervise the legality of the local norm creation. If the controlling institution recognizes any illegal regulations and the municipality is not able to find a remedy the controlling institution suggests the constitutional court the abolition. The constitutional court decides by arbitrament. |
en |
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/119
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public sector administration and regional development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
21387
|
|
dc.date.assigned |
2011-04-04 |
|
utb.result.grade |
C |
|