Možnosti reklamy v prostoru sociálních sítí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štarchoň, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Vacková, Julie
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T03:49:40Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T03:49:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-09-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16904
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá on-line sociálními sítěmi a možností marketingových strategií v jejich platformě. Věnuje se oblasti sociálních médií a sociálních sítí a velmi specifické komunikaci v tomto prostředí. Nejprve přibližuji masovou komunikaci, nová média a sociální weby a v jejich kontextu ukazuje různé směry plánování komunikační strategie. V analytické části se pak detailně zabývá možností reklamy v prostoru internetu a sociálních sítích a jejich omezení. V neposlední řadě pak zkoumá neobvyklé možnosti marketingového využití tohoto prostoru a přiřazuje jejich potenciál různým cílům a záměrům marketingových aktivit. Hypotézy, týkající se doporučení a využití těchto nevšedních směrů a možností jsou pak v závěru konfrontovány s kvalitativním výzkumem mezi předními odborníky na téma sociálních sítí. V závěru práce se nachází konkrétní doporučení komunikační strategie na sociálních sítí týkající se francouzské kosmetické značky L'Occitane. |
cs |
dc.format |
116 s. (213 957 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1700049 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
nová média
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
sociální hry
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
new media
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
social games
|
en |
dc.title |
Možnosti reklamy v prostoru sociálních sítí |
cs |
dc.title.alternative |
Advertising Space in Social Networking |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2011-10-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This theses deals with social networking and possibilities of this platform in context of marketing strategies. It handles about the area of social media and social networks and the very specific communication in this space. This thesis deals with online social networks and the possibility of marketing strategies in their platform. It handles about social media and social networks, and very specific communication in this environment. First, closer to mass communication, new media and social sites and their context shows the different directions of planning communication strategy. The analytical part deals in detail with the possibility of advertising space in the Internet and social networks and their limitations. Last but not least, the theses explores the extraordinary possibilities of marketing use of space and assigns them to various potential targets and objectives of marketing activities. Hypotheses regarding the recommendations and use these remarkable trends and possibilities are then confronted with the qualitative research among leading experts on social networks. In conclusion there is a specific communication strategy recommendation on social networking sites on the French cosmetic brand L'Occitane. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18588
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account