Nálepkování nadaných žáků na základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Mertlová, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T02:39:14Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T02:39:14Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16807
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o problematice nálepkování nadaných žáků na základních školách. Teoretickou základnou pro dané téma je teorie etiketizace a nadané děti, to také představuje dvě hlavní kapitoly teoretické části práce. Praktická část je zaměřena na zkoumání projevů, důsledků nálepkování nadaných žáků na základních školách a také zavedených opatření, která tento jev mírní. |
cs |
dc.format |
88 s. |
cs |
dc.format.extent |
1807224 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
teorie etiketizace
|
cs |
dc.subject |
nálepkování
|
cs |
dc.subject |
talent a nadání
|
cs |
dc.subject |
nadané děti
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání nadaných žáků
|
cs |
dc.subject |
organizační formy vzdělávání nadaných žáků
|
cs |
dc.subject |
labeling theory
|
en |
dc.subject |
labeling
|
en |
dc.subject |
talent and gift
|
en |
dc.subject |
gifted children
|
en |
dc.subject |
education of gifted children
|
en |
dc.subject |
or-ganizational forms of education for gifted students
|
en |
dc.title |
Nálepkování nadaných žáků na základních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Labeling of gifted pupils at elementary schools |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the issue of the labeling of gifted pupils at elementary schools. The theoretical basis of the theme is the labeling theory and gifted children and this poses two main chapters in the theoretical part. The practical part is focused on exploring symptoms, consequences of labeling of gifted children at elementary schools and well-established measures that alleviates this phenome-non. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19264
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
gifted education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account