Nároky kladené na učitele působící v málotřídních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řeháčková, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Vránová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T02:33:11Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T02:33:11Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16797
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou nároků, jež jsou kladeny na učitele působící v malotřídních školách. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku učitelské profese a učitele samotného. Uvádím zde vlastnosti, které by měl každý správný učitel mít a některé specifické problémy učitelské profese. Je zde přiblíženo i několik typologií učitelů. Poslední část teoretické části je věnována charakteristice málotřídních škol. Je zde uveden jejich vývoj i popis současné situace. V praktické části se snažím pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké nároky, na vlastní osobu, pociťují učitelé v málotřídních školách. |
cs |
dc.format |
61 |
cs |
dc.format.extent |
987019 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
profese učitele
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
pracovní zátěž
|
cs |
dc.subject |
málotřídní škola
|
cs |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
teaching profession
|
en |
dc.subject |
teacher personality
|
en |
dc.subject |
working load
|
en |
dc.subject |
multilevelled school
|
en |
dc.title |
Nároky kladené na učitele působící v málotřídních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Requirements which are imposed on the teachers acting in multilevelled schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis deals with the issues of requirements which are imposed on the teachers acting in schools with few multilevelled classes. In the theoretical part, the thesis is focused on the characteristics of a teaching profession and teachers themselves. The qualities that every good teacher should have and some specific problems of a teaching profession are listed. Several typologies of teachers are also described. The last part of the theoretical section is devoted to the characteristics of schools with few multilevelled classes. Their development and the description of the current situation are introduced, too. In the practical part, the thesis, by means of qualitative research, tries to find out what requirements on their personality, the teachers in schools with few multilevelled classes feel themselves. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19485
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account