dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Zbořilová, Vlasta
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T01:44:56Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T01:44:56Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16742
|
|
dc.description.abstract |
Dvacáté století je uváděno jako století dítěte, kdy vše je zaměřeno na výchovu, vzdělávání a rozvoj dítěte. Bakalářská práce pojednává o předškolním věku dítěte a postoji rodičů k předškolnímu vzdělávání. Teoretická část je věnována dítěti předškolního věku, legislativě předškolního vzdělávání, vzděláváním v tradiční a alternativní předškolní instituci a popisu Montessori pedagogiky. Závěr teoretické části je zaměřen na rodiče, rodinu, vzájemnou spolupráci a komunikaci rodičů a pedagogů předškolní instituce. Výzkumná část zjišťuje postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, důvody jejich výběru předškolní instituce a jejich vzájemná spolupráce, komunikace a spokojenost s vybranou předškolní institucí. |
cs |
dc.format |
84 s. |
cs |
dc.format.extent |
964885 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Montessori pedagogika
|
cs |
dc.subject |
alternativní předškolní instituce
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
Montessori pedagogy
|
en |
dc.subject |
alternative pre-school institucion
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
parent?s attitude to the pre-school education
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
Postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání dětí v mateřské škole tradiční a Montessori |
cs |
dc.title.alternative |
Parent's attitude to the children's pre-school education in traditional and Montessori kindergarten |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2011-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The twentieth century is stated as the century of the child, when everything is focused on education, training and development of the child. The thesis deals with child in pre-school age and parent?s attitude to a pre-school education. Theoretical part is devoted to a child in pre-school age, legislation of pre-school education, education in traditional and alternative pre-school institutions and description of Montessori pedagogy. The end of theoretical part is focused on the parents, family, mutual cooperation of parents and teachers in the pre-school institution. The research part is finding out the parent?s attitude to the pre-school education, the reasons for their choice of pre-school institution, their mutual cooperation, communication and fine-satisfaction with selected pre-school institution. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19877
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
metoda Montessori
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
mateřská škola Montessori
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
Montessori method of education
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
Montessori Kindergarten
|
en |