Sociální inteligence a možnosti jejího rozvíjení u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Nečasová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T01:21:39Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T01:21:39Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16700
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá sociální inteligencí a možnostmi jejího rozvoje u dětí předškolního věku. Poukazuje na důležitost schopnosti vycházet s ostatními dětmi, porozumění projevům vlastního i cizího prožívání a zabývá se celkovou sociální obratností dětí. Jsou to dovednosti, které se při dobrém vedení ze stran učitelů a rodičů může dítě naučit, a které mu později mohou přinést budoucí společenskou úspěšnost. Objasnění možných projevů sociálně inteligentního chování předškolního dítěte spolu s doporučenými činnostmi může být přínosem pro rodiče i pedagogy. |
cs |
dc.format |
65 s. |
cs |
dc.format.extent |
1363637 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inteligence
|
cs |
dc.subject |
sociální inteligence
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
dovednost
|
cs |
dc.subject |
chování
|
cs |
dc.subject |
ukazatel
|
cs |
dc.subject |
činnosti
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
intelligence
|
en |
dc.subject |
social intelligence
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
social skills
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
ability
|
en |
dc.subject |
behaviour
|
en |
dc.subject |
characteristic sign
|
en |
dc.subject |
activities
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Sociální inteligence a možnosti jejího rozvíjení u dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
Social Intelligence and its Development in Preschool Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Doňková, Olga |
|
dc.date.accepted |
2011-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is concerned with a social intelligence and possibilities of its development of preschool age children. It points out the importance of abilities to get along with other children and understanding own and others emotional expressions. It is concerned with an overall social deftness as well. These are the skills which can be learnt under the guidance of teachers and parents and which may lead to the social success. Hence the explanation of social intelligent behaviour of the preschool age children as well as recommended activities in this thesis brings a contribution for parents and teachers. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18314
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account