dc.contributor.advisor |
Klepiš, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Facková, Ingrid
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T00:59:24Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T00:59:24Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16686
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalárská práce se zabývá marketingovými aspekty zavedení systému managementu kvality ve firme Parabel. V teoretické cásti je priblížen systém managementu kvality, jeho proces a efektivita, problematika dodavatelsko-odberatelských vztahu z hlediska marketingu, postavení zákazníka v marketingové teorii, nástroje a možnosti merení v systémech managementu kvality. V analytické cásti bakalárské práce je predstavena firma Parabel, je provedeno srovnání dosavadního systému a zpusob orientace na zákazníka se situací po zavedení systému kvality, je nastínena struktura zmen, zhodnocení systému z pohledu péce o zákazníka, analýza spokojenosti zákazníku dotazníkovým šetrením, využití marketingových nástroju a návrh možných rešení ke zlepšení stávající situace a vyhodnocení systému managementu kvality. |
cs |
dc.format |
50 s. (67 504 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1289809 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Management
|
cs |
dc.subject |
kvalita
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
profesionalita
|
cs |
dc.subject |
dodavatel
|
cs |
dc.subject |
spokojenost
|
cs |
dc.subject |
procesy
|
cs |
dc.subject |
chování spotrebitele
|
cs |
dc.subject |
Management
|
en |
dc.subject |
quality
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
professionality
|
en |
dc.subject |
supplier
|
en |
dc.subject |
satisfaction
|
en |
dc.subject |
processes
|
en |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.title |
Marketingové aspekty zavedení systému managementu kvality ve firmě Parabel |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing aspects of implementation quality management system in the company Parabel |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bačová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2011-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with marketing aspects of introducing a quality management system in the company Parabel. The theoretical part focuses on a quality management system and its process and efficiency, it focuses on problems of supply-demand relations in terms of marketing, customer position in marketing theory, methods and measurement possibilities in quality management systems. The analytical part of the thesis introduces the Parabel company. It compares current system and describes how company focuses on customer after the implementation of quality management system. In this part is outlined the structure of changes, and there is also evaluated the system of customer care. It also includes analysis of customer satisfaction which was carried out by questionnaire, use of marketing methods and proposal of possible solutions to improve current situation and finally evaluation of the quality management system. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
21326
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-25 |
|
utb.result.grade |
B |
|