Využití hry ve výchovně vzdělávací práci u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Falešníková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T00:39:51Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T00:39:51Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16655
|
|
dc.description.abstract |
Ústředním tématem diplomové práce je rozvoj zrakového vnímání dětí předškolního věku prostřednictvím hry. Teoretická část nás uvádí do problematiky hry z hlediska jejího významu ve výchovně vzdělávací práci. Zároveň se zabývá nejdůležitějšími oblastmi zrakového vnímání, které se pomocí her zdokonalují. Praktická část se věnuje experimentálnímu výzkumu, jehož hlavním aspektem je posouzení efektivity herního programu zaměřeného na prohloubení zrakového vnímání u dětí předškolního věku. |
cs |
dc.format |
93 s., 23 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
14792326 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
zrakové vnímání
|
cs |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
visual perception
|
en |
dc.title |
Využití hry ve výchovně vzdělávací práci u dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
The use of games in an educational work with children of preschool age |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main theme of this thesis is the development of visual perception of preschool children through games. The theoretical part of this thesis introduces games in terms of their significance in reeducational work. It also deals with the most important areas of visual perception which can be developed through games. The practical part of this thesis deals with reexploratory research. Its main aspect is to assess the effectiveness of a game program focused on developing visual perception among children of preschool age. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19239
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
zrakové vnímání
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
visual perception
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account