Analýza struktury odběratelů ve firmě KOBZ s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dohnalová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Horňáková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T00:25:41Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T00:25:41Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16634
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat strukturu odběratelů ve společnosti KOBZ s.r.o., a to z vnitřního pohledu společnosti. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretická a praktická. V teoretické části jsou zpracovány informace z oblasti segmentace trhu, nákupní chování a řízení vztahů s odběrateli. Praktická část je zaměřena na analýzu odběratelů, kteří jsou pro tyto účely rozděleni do skupin podle objemu tržeb, které společnosti přináší. V závěru praktické části jsou navrh-nuta doporučení pro společnost, která by měla umožnit lepší hodnocení zákazníků, vedoucí k budování dobrých obchodních vztahů s nimi. |
cs |
dc.format |
70 s. (86 319 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
4288960 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
B2B trh
|
cs |
dc.subject |
B2C trh
|
cs |
dc.subject |
odběratelé
|
cs |
dc.subject |
B2B martket
|
en |
dc.subject |
B2C market
|
en |
dc.subject |
consumers
|
en |
dc.title |
Analýza struktury odběratelů ve firmě KOBZ s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of the consumer structure in the company KOBZ Ltd. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dobeš, Kamil |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this Bachelor thesis was to analyze the consumer structure of the KOBZ Ltd. company, namely from the company?s internal point of view. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, infor-mation on market segmentation, consumer behaviour and consumer relationship ma-nagement is processed. The practical part focuses on the analysis of consumers who are for this purpose especially divided into groups according to the volume of sales that they bring to the company. In conclusion of the practical part, recommendations are suggested for the company that should enable better assessment of consumers, leading to building good business relationships with them. |
en |
dc.description.department |
Ústav ekonomie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/112
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
22547
|
|
dc.date.assigned |
2011-04-04 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
struktura zákazníků
|
cs |
local.subject |
segmentace trhu
|
cs |
local.subject |
dodavatelsko-odběratelské vztahy
|
cs |
local.subject |
consumers structure
|
en |
local.subject |
market segmentation
|
en |
local.subject |
supplier-buyer relations
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account