Povědomí a postoje prvovoličů k politickým stranám ve vybraném regionu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Marešová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T23:57:24Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T23:57:24Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16579
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na postoje a povědomí prvovoličů v prostředí politických stran a volební komunikace. Na základě rešerše zdrojů detekuje hlavní východiska pro zkoumání podstaty problému ve vztahu mezi prvovoličem a politikou obecně. Sekundární výzkum definuje argumenty pro šetření skupiny a výběr optimální metody pro zjištění elementárních příčin její voličské /politické participace. Cílem práce je určení potenciálu prvovoličů pro změny v postojích politických stran i dalších aktérů vůči formující se skupině budoucích stálých voličů. Poznatky z analýzy skupinových rozhovorů jsou soustředěny v syntéze. Dílčí po-rovnání s projektem společnosti Člověk v tísni identifikuje dvě primární hypotézy, jež rá-mují soubor doporučení pro marketingově komunikační opatření ze strany politických sub-jektů. Vlastní výzvou je také návrh na legislativně-etické změny v politické komunikaci. |
cs |
dc.format |
61 s. (88 254 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1509050 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Prvovoliči
|
cs |
dc.subject |
volební participace
|
cs |
dc.subject |
politický marketing
|
cs |
dc.subject |
politická kultura
|
cs |
dc.subject |
politický trh
|
cs |
dc.subject |
před-volební komunikace
|
cs |
dc.subject |
politický marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
Focus groups
|
cs |
dc.subject |
The first-time voters
|
en |
dc.subject |
election participation
|
en |
dc.subject |
political marketing
|
en |
dc.subject |
political culture
|
en |
dc.subject |
political market
|
en |
dc.subject |
pre-election communication
|
en |
dc.subject |
political marketing research
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
focus groups
|
en |
dc.title |
Povědomí a postoje prvovoličů k politickým stranám ve vybraném regionu |
cs |
dc.title.alternative |
Awareness and Attitudes of First-time Voters to the Political Parties in the Selected Region |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chvojka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2011-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis focuses on positions and awareness of first-time voters electors in the political par-ties and election communication environment. Based on background research of data the thesis detects the main starting-points for research of the problem substance speaking of the relationship between the first time electors and politics in general. Secondary research de-fines the arguments for group enquiry and selection of optimal method for detecting the fundamental reasons of its electoral/political participation. The objective of the thesis is the definition of the first time electors potential relating to changes in political parties and other participants (media) attitudes compared with the forming group of the future stable electors. Group interviews analysis observations are part of the synthesis. Partial compari-son with the company's Člověk v tísni project identifies two primary hypothesis that frame the set of recommendations relating to marketing and communication measures on the side of political parties. Proposal for legislature-ethical changes in the political communication. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18702
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account