dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Lůbalová, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T22:42:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-21T08:57:07Z |
|
dc.date.issued |
2006-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1633
|
|
dc.description.abstract |
V poslední době se stále častěji rozvíjejí debaty na téma, zda televize je tím negativním faktorem, který negativně ovlivňuje chování našich nejmenších. O tom, že na ně působí přispívá i to, že není skoro žádná domácnost, ve které by televizní obrazovka chyběla. O tom, že násilí především z večerních pořadů přechází i do pořadů dětských, není pochyb. O tom, co vlastně televize je, kde vznikla a že je hlavním zprostředkovatelem násilí v dnešní době, jsem se snažila alespoň v malé míře dokázat ve mnou zvoleném tématu této bakalářské práce. Podle zásad vypracování obsahuje teoretická část rozbor všech klíčových pojmů týkajících se této problematiky a také rešerše odborné literatury. Hlavní důkaz je kladen na jednotlivé faktory, které přispívají ke zvyšujícímu se projevu agrese u dětí školního věku. A také na způsoby ventilace agrese navenek. Právě televizní obrazovka se mnohdy stává jakousi předlohou k tomuto chování. Praktická část je rozdělena na dvě části, kdy v první je věnována pozornost skladbě večerních televizních zpráv v jednotlivých zpravodajských pořadech zprostředkovaných právě televizními stanicemi u nás. Toto čtyřtýdenní šetření bylo uskutečněno od 21. 1. 2006 do 17. 2. 2006, kde výsledky potvrzují, že zprávy o násilí si získávají stále vyšší pozornost. Ve druhém výzkumném šetření bude věnována pozornost dětem ze dvou základních škol, a to v obci Břeclav a obci Kobylí v okrese Břeclav. Děti ze 7., 8. a 9. tříd těchto dvou základních škol budou srovnány a to např. v počtu strávených hodin u televizní obrazovky. Na základě získaných údajů z provedených výzkumných šetření vyvodím pedagogické závěry a pokusím se předložit možnosti řešení tohoto stále častěji aktuálnějšímu problému dnešní doby. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
391438 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 26.04.2008 |
|
dc.subject |
Chování; domácnost; vliv; násilí; téma
|
cs |
dc.subject |
teorie
|
cs |
dc.subject |
závěr; názor
|
cs |
dc.subject |
jak efektivní někdo nebo něco je; specifické faktory
|
cs |
dc.subject |
specifické podmínky
|
cs |
dc.subject |
specifické vlivy; agrese; televizní kanál
|
cs |
dc.subject |
program; výsledky; závěr
|
cs |
dc.subject |
vyhodnocení
|
cs |
dc.subject |
Behaviour
|
en |
dc.subject |
household
|
en |
dc.subject |
influence
|
en |
dc.subject |
violate
|
en |
dc.subject |
thesis
|
en |
dc.subject |
appraisal
|
en |
dc.subject |
specific factor
|
en |
dc.subject |
aggresion
|
en |
dc.subject |
channel
|
en |
dc.subject |
result
|
en |
dc.subject |
conclusion
|
en |
dc.title |
TELEVIZE - Agresivita dětí s ní spojená |
cs |
dc.title.alternative |
Television and the related aggression on the part of children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kohoutek, Rudolf |
|
dc.date.accepted |
2006-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main theme of recent debates has been whether television has a positive or negative effect on the behaviour of our children. The fact that every household has a TV also contributes to the influence TV has on the children. There is also no doubt that there is a great deal of violence in the evening programmes and that this violence is non also tranfering to children's programmes In my Bachelor degree thesis, I have tried to show how TV can iniciate violent behaviour and what influence TV violence has on children. The theoretical part of my thesis analyst the key theories that refer to this problem and also I will give a critical appraisal of the specialist literature dealing with topic. The main emphasis of the thesis lice on the specific factors which help to increase displays of agression by school children and also on what form this agression talces. It is often television which becomes a kind of prologue for this agression. The practical part is divided into two parts. In the first part I will concentrate on the evening news - it's content a structure on the different channels of Czech TV. This four-week analysis was conducted between January 21 st to Febuary 17 th 2006. The results show that news concerning violent behaviour is gaining more and more attention. In the second part of the experiment I will pay attention to how much time children spend watching TV, particularly children in the 7/8 and 9 th grades of primary schools. The two schools are located in Břeclav and village of Kobylí. I will try to identify pedagogical conclusion from these experiments and to make recommendations how these problems could be solved. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1003710
|
|
dc.date.assigned |
2005-04-15 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
televize
|
cs |
local.subject |
televizní zpravodajství
|
cs |
local.subject |
násilí
|
cs |
local.subject |
television
|
en |
local.subject |
television broadcasting of news
|
en |
local.subject |
violence
|
en |