dc.contributor.advisor |
Opatrný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Kutějová, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T20:29:07Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T20:29:07Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16298
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část bakalářské práce popisuje historický význam, vývoj a funkce učebnic (konkrétně zaměřené na oblast učebnic chemie). Cílem praktické části bylo zjistit, které učebnice a učební materiály jsou nejvíce využívány pro výuku chemie na středních školách ve Zlínském kraji, a ty dále analyzovat dle předem stanovených kritérií. Při výzkumu byly použity dva základní metodologické nástroje: Měření didaktické vybavenosti učebnic a Komplexní míra obtížnosti textu. V závěru práce byla zkoumána jejich vzájemná závislost a komparovány jednotlivé výsledky výzkumu. |
cs |
dc.format |
72 s. |
cs |
dc.format.extent |
1549466 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učebnice chemie
|
cs |
dc.subject |
střední škola
|
cs |
dc.subject |
evaluace
|
cs |
dc.subject |
didaktická vybavenost
|
cs |
dc.subject |
míra obtížnosti textu
|
cs |
dc.subject |
chemistry textbooks
|
en |
dc.subject |
highschool
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
didactic content
|
en |
dc.subject |
level of the text difficulty
|
en |
dc.title |
Využívání a evaluace učebnic a učebních materiálů pro výuku chemie na SŠ ve Zlínském kraji |
cs |
dc.title.alternative |
Use and evaluation of textbooks and other educational materials in chemistry teaching at secondary schools in Zlin region |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2011-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of barchelor work describes historical importance, development and functions of textbooks (focused on chemistry textbooks). The aim of practical part is to determine, which are the most used textbooks, exercisebooks and handbooks for chemis-try teaching at the high schools in the Zlín region. These books are further analysed using defined kriteria. For the analysis were used two tools : Determination of the didactic con-tent of the books and Complex level of the text difficulty. In the final part of the work is examined their relationship and compared research results. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18975
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
učebnice středních škol
|
cs |
local.subject |
chemie
|
cs |
local.subject |
secondary school textbooks
|
en |
local.subject |
chemistry
|
en |