dc.contributor.advisor |
Svoboda, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Vacková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T19:32:46Z |
|
dc.date.available |
2010-07-21T08:57:07Z |
|
dc.date.issued |
2006-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1604
|
|
dc.description.abstract |
Ve své práci se zabývám vlivem rodinného prostředí na výchovu dítěte. Výchova se uskutečňuje v určitém prostředí, které je vždy něčím jedinečné. Toto rodinné prostředí je nejvíce důležité vzhledem k tomu, že je prvním prostředím se kterým se dítě setkává, ve kterém vyrůstá a z kterého se potom začleňuje do společnosti. Prostředí je vše hmotné a společenské co dítě obklopuje, kde vyrůstá. Můžeme tento prostor měnit a zlepšovat. Některé prostředí dává dítěti více příležitostí se rozvíjet a uplatnit, podněcuje k činnosti, rozvíjí jeho vlohy. Jiné naopak může jeho zdravý rozvoj brzdit a působit úplně opačně. Na prostředí se dá nahlížet ze svou stran. Ta první je tzv. materiální, kterou charakterizujeme vymezeným prostorem, jeho stavem, věcným vybavením, technikou, přírodními faktory. Druhá stránka je pak tvořena lidmi, kteří se v tomto prostoru nacházejí. Díváme se na ně z hlediska věku, pohlaví, vzdělání, sledujeme vztahy mezi nimi. Tato druhá stránka je pro úspěšný vývoj dítěte důležitější. V jejich budoucím samostatném životě sehrává velkou úlohu právě jejich tzv. sociální dědictví, které si nesou ze svých rodin původních. |
cs |
dc.format |
50 s. |
cs |
dc.format.extent |
460571 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 28.04.2008 |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
základní funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
rodinná výchova
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
struktura rodiny
|
cs |
dc.subject |
rodinné vztahy
|
cs |
dc.subject |
náhradní rodina
|
cs |
dc.subject |
současná rodina
|
cs |
dc.subject |
demografické údaje
|
cs |
dc.subject |
ztráta komunikace
|
cs |
dc.subject |
patologické jevy v rodině
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
basic function of the family
|
en |
dc.subject |
family upbringing
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
family structure
|
en |
dc.subject |
foster family
|
en |
dc.subject |
current family
|
en |
dc.subject |
demographic data
|
en |
dc.subject |
loss of communication
|
en |
dc.subject |
pathological phenomena in the family
|
en |
dc.title |
Vliv rodinného prostředí na výchovu dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
The effect of the family environment on the development of children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, Petr |
|
dc.date.accepted |
2006-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my thesis I deal with the influence of the family environment on the upbringing of the child. Upbringing takes place in a particular environment, which is always unique. The family environment plays the most important role with regard to the fact that it is the first milieu that the child encounters and where he or she grows up and from which later integrates into the society. The environment consists of material and social determinants surrounding the child during its growth. This is something we can adapt and improve. Some types of environment offer the child more opportunities to develop and assert himself or herself, they encourage activity and develop abilities of the person. On the other hand, a different type of environment can inhibit the child's sound development and can affect the child in a contrary way. It is possible to consider the environment from two sides. The first one called material is characterized by restricted space, its state, material equipment, technologies and natural phenomena. The other one comprises people, who are situated in this space. We study them in light of their age, sex, qualifications; we observe the relationships between them. This particular side is more important for the successful development of the child. It is especially their so-called social heritage transferred from their original family that plays an important role in their future individual lives. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1995
|
|
dc.date.assigned |
2005-04-15 |
|
utb.result.grade |
C |
|