dc.contributor.advisor |
Džavík, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Kocourková, Magdalena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T16:19:06Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T16:19:06Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16010
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurence společnosti Agentura-D, s.r.o. se zaměřením na zakázkovou výrobu technických štítků. Práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. První teoretická část popisuje konkurenci, analýzu konkurence a dále pak SWOT analýzu, Porterovu 5-ti faktorovou analýzu konkurenčních sil, a to na základě poznatků získaných z odborné literatury. Druhá analytická část práce se zabývá důkladnou analýzou zkoumané společnosti Agentury-D, s.r.o. Podrobně je představena její historie a produkty. Dále následuje SWOT analýza Agentury-D, s.r.o. a analýzy jejich 3 hlavních konkurentů.Práce je zakončena celkovým zhodnocením získaných poznatků a doporučeními jak vylepšit konkurenční postavení Agentury-D, s.r.o. |
cs |
dc.format |
68 s. |
cs |
dc.format.extent |
3472081 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova 5-ti faktorová analýza
|
cs |
dc.subject |
strategie podle Kotlera
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
analysis of competing businesses
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Forces analysis
|
en |
dc.subject |
Kotler's strategy
|
en |
dc.title |
Analýza konkurence společnosti Agentura-D, s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of Agentura-D' s, s.r.o.competitors |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2011-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work is focused on analysis of competing businesses of Agentura-D, s.r.o. which is specialized on production of technical labels on demand. Work is divided into theoretical and analytical part. First theoretical part describes the terms competition, analysis of competing businesses, SWOT analysis, Porter's Five Forces analysis, analysis of competitive forces based on information gained from specialized literature. The second analytical part is focused on profound analysis of examined company Agentura-D, s.r.o. Its history and products are examined in detail. That is folled by SWOT analysis of Agentura-D, s.r.o. and by analyses of its 3 main competitors. This bachelor work concludes with evaluation of acquired information and recommendations about how to improve competitive position of agentura-D, s.r.o. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
20970
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-25 |
|
utb.result.grade |
B |
|