dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Magalhaes Mendonca, Gustavo Nuno de
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T16:16:56Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T16:16:56Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16007
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt expanze společnosti Student Agency na portugalský trh. Teoretická část diplomové práce charakterizuje řízení a budování značky. Zaměřuje se převážně na aspekty hodnoty značky, prvky značky, identitu značky, interna-cionalizaci značky a globální strategii značky. Praktická část práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří analýza společnosti Student Agency a jejího modelu budování znač-ky, analýza dotazníkového šetření a SWOT analýza. Obsahem druhé části je analýza por-tugalského trhu. Zahrnuje srovnání mezi portugalskou a českou ekonomikou, analýzu trhu expresních služeb v Portugalsku a konkurence na trhu. Na základě poznatků získaných z analýz je zpracován projekt expanze společnosti student Agency na portugalský trh, který je podroben nákladové, časové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
pg. 98 |
cs |
dc.format.extent |
2881898 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
expanze
|
cs |
dc.subject |
vstup na nové trhy
|
cs |
dc.subject |
trh s express autobusy
|
cs |
dc.subject |
hodnota značka
|
cs |
dc.subject |
glo-bální strategie značky
|
cs |
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
expansion
|
en |
dc.subject |
entrance in new markets
|
en |
dc.subject |
express coach market
|
en |
dc.subject |
brand equity
|
en |
dc.subject |
global brand strategies
|
en |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.title |
Projekt expanze modelu firmy Student Agency do Portugalska |
cs |
dc.title.alternative |
Project of Expanding Student Agency's Company Model to Portugal |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2011-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of this thesis is to create a project of expanding Student Agency? company model to Portugal. The theoretical part of this thesis is related to brand management and brand building. It mainly concerns the aspects of brand equity, elements and identity, as well as the management of brands in new markets and global brand strategies. The practical part of this work is divided in two. The first part has the analysis of the com-pany and their brand building model, the analysis of the questionnaire done to the compa-ny?s customers and the SWOT analysis. The second part includes a comparison between Portuguese and Czech economies, followed by the study of the already existent express services and the competitors in that market. Based on the results of the analysis it was created a project of expansion to the Portuguese market and finally concluded with the cost, time and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
22659
|
|
dc.date.assigned |
2011-03-28 |
|
utb.result.grade |
A |
|