dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Trochtová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T16:15:40Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T16:15:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16004
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomové práce je sociabilita studentů čtvrtých ročníků Masarykova gymnázia ve Vsetíně. Zejména se vychází ze čtyř oblastí ? oblast komunikace, pospolitosti, spoluprá-ce a empatie. Teoretická část vysvětluje základní terminologii ? adolescence, socializace a její činitelé, sociabilita a komunikace. Praktická část práce je zpracovaná kvantitativní dotazníkovou metodou a ke kvalifikaci údajů byla zvolena matematicko ? statistická metoda. Při statistickém vyhodnocení výše míry v jednotlivých oblastech byl použitý test významnosti zpracovaný prostřednictvím statistického programu software STATISTICA verze 9. |
cs |
dc.format |
76 |
cs |
dc.format.extent |
2110143 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociabilita
|
cs |
dc.subject |
sociální zrání
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
growing up
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
sociability
|
en |
dc.subject |
social maturing
|
en |
dc.title |
Sociabilita mezi studenty 4. ročníků Masarykova gymnázia ve Vsetíně |
cs |
dc.title.alternative |
Sociability among 4th Year Class students at Masaryk Grammar School in Vsetín |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Novotná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2011-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of the diploma work is the sociability of fourth year students at the Masaryk Grammar School in Vsetín. In particular this arises from four areas -communication, com-munity, cooperation and empathy. The theoretical part explains the basic terminology ? adolescence, socialization and its factors, sociability and communication. The practical part of the work is compiled through a quantitative questionnaire method and for the qualification of the data a mathematical ? statistical method was chosen. For eva-luation of the height of the level in individual areas, a test of importance was used, compi-led by means of the statistical software program STATISTICA version 9. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19430
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-21 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
sociální inteligence
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
Vsetín (Česko)
|
cs |
local.subject |
social intelligence
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
Vsetín (Czechia)
|
en |