dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Mošťková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T16:02:59Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T16:02:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15985
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá programem znakování se slyšící batolaty jako formou komunikace mezi rodičem a dítětem. Hlavní problematikou je význam a forma dorozumívání v rodině a vývoj komunikace u zdravých slyšících batolat. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsána komunikace v rodině a její význam. V další kapitole je nastíněn vývoj batolete v oblatech kognice, socializace a řeči. Poslední kapitola je věnována programu znakování se slyšícími batolaty. Praktická část obsahuje popis a výsledky kvalitativního výzkumu provedeného pomocí rozhovorů u dvou výzkumných souborů, které tvoří jak rodiče využívající metodu znakování, tak rodiče neznakující. Hlavním cílem výzkumu je popsat osobní názory rodičů na metodu znakování a zjistit, jakým způsobem je znakování využitelné v každodenním životě při komunikaci rodiče a jeho dítěte. |
cs |
dc.format |
62 s. (77 692 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
1206803 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Program znakování se slyšícími batolaty
|
cs |
dc.subject |
komunikace ? verbální
|
cs |
dc.subject |
neverbální
|
cs |
dc.subject |
význam neverbální komunikace u dětí
|
cs |
dc.subject |
komunikace v rodině
|
cs |
dc.subject |
Program of signs with hearing toddlers
|
en |
dc.subject |
communication ? verbal
|
en |
dc.subject |
nonverbal
|
en |
dc.subject |
meaning nonverbal communicatin of children
|
en |
dc.subject |
family communication
|
en |
dc.title |
Program znakování se slyšícími batolaty jako možnost komunikace mezi rodičem a dítětem |
cs |
dc.title.alternative |
Baby signs with hearing toddlers as the possibility of communication within the family. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2011-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with program of signs with hearing toddlers as a form of communication between parents and their children. The main issues are the meaning and form of communication in the family and the development of communication hearing toddlers. This thesis is divided into two parts. Theoretical part describes the communication in the family and its meaning. It also outlines the development of toddlers in the areas of cognition, socialization and speaking and deals with program sings with hearing toddlers. The practical part icludes description and results of the qualitative research, which was realized between parents, who use signed with their baby and who don't use signed with their baby. The research was realized by interviews. The main aim of research is to describe the personal opinions of parents on program of signs with toddlers and find how this program is useful in everyday life for communication betweeen parents and their children. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19450
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
batolata
|
cs |
local.subject |
znaková řeč
|
cs |
local.subject |
toddlers
|
en |
local.subject |
sign language
|
en |