Projekt zavedení marketingového řízení firmy FERN s.r.o. pro zvýšení její konkurenceschopnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Fajkus, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T19:29:28Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1591
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o postavení marketingu v procesu řízení podnikových aktivit. Teoretická část je zaměřena na popis marketingových nástrojů a zásad marketingového řízení firmy. Součástí je charakteristika marketingové situační analýzy, která tvoří podklad pro analýzy použité v praktické části. Hlavním úkolem práce bylo identifikovat klíčové faktory úspěchu firmy, analyzovat současné postavení firmy na trhu a mezi významnými konkurenty. Zjistit, zda analyzovaná společnost používá efektivní komunikační prvky s potenciálními zá-kazníky, a jak lze tyto prvky využít pro zvýšení konkurenčních výhod vedoucí k dlouhodobé schopnosti obstát na trhu. |
cs |
dc.format |
107s., 7 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
4288681 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 12.05.2036 |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
řízení
|
cs |
dc.subject |
obuvnický průmysl
|
cs |
dc.subject |
podnik řízený zákazníkem
|
cs |
dc.subject |
benchmarking
|
cs |
dc.subject |
produktivita
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
project
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
management
|
en |
dc.subject |
shoe manufacturing industry
|
en |
dc.subject |
customer relationship management
|
en |
dc.subject |
benchmarkig
|
en |
dc.subject |
competitivenes
|
en |
dc.title |
Projekt zavedení marketingového řízení firmy FERN s.r.o. pro zvýšení její konkurenceschopnosti |
cs |
dc.title.alternative |
Project of the marketing management implementation in the FERN s.r.o. company to improve its competitivenes |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Macho, Josef |
|
dc.date.accepted |
2006-06-02 |
|
dc.date.vskp-available |
2036-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with position of marketing in business process. The theoretical part is focused on description of marketing mix (4Ps) used on the customer market and the principles of the firm marketing management. Marketing situation analysis is included in it and underlie for the second part of the work. To identify main factors of success of a company, to analyse contemporary position on the market and among competitors, it was the main task of my work. I found out useful in the analysis that effectively market segmentation is very important for company activities. If the product is effectively segmented a company will be able to promote the right products to reach the place where the consumers are. I was trying to find new advertising medium to keep a target market and how these promote tools should be used for long-term ability to stand up on competitive market. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
3835
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account