dc.contributor.advisor |
Eliška, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Typltová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T12:11:07Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T12:11:07Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15711
|
|
dc.description.abstract |
Ve své práci zkoumám spojení grafického designu a fenoménu poslední doby ? ekologie, a s ním spojenou reálnou možnost udržitelného chování jedince, grafického designéra. Jaké možnosti grafici mají, chtějí-li se chovat ekologicky, či mají-li k tématu potřebu něco říct. S tím je spojená sociální role grafického designéra. Protože je v dnešní době nechán sociálním tématům velký prostor v nejrůznějších grafických soutěžích, zaměřuji se právě na práce a výsledky některých vybraných soutěží s tímto tématem; přičemž s nimi mám i osobní zkušenost. Nejdříve zkoumám typická témata těchto zadání, dále na konkrétních příkladech prací zaslaných do nejrůznějších ekologických grafických soutěží hledám společné znaky grafické ?mluvy? a snažím se rozlišit originalitu od klišé. Na závěr se okrajově dotknu rozdílu mezi sociálním a komerčním designem, a jak se tento rozdíl projevuje v mnou zkoumané ekologické otázce. |
cs |
dc.format |
77 s. (84 185 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
12034805 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ekologie
|
cs |
dc.subject |
příroda
|
cs |
dc.subject |
planeta
|
cs |
dc.subject |
hrozba
|
cs |
dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
dc.subject |
udržitelný grafický design
|
cs |
dc.subject |
udržitelný rozvoj
|
cs |
dc.subject |
grafické soutěže
|
cs |
dc.subject |
sociální role grafického designéra
|
cs |
dc.subject |
sociální vs. komerční
|
cs |
dc.subject |
originalita
|
cs |
dc.subject |
klišé
|
cs |
dc.subject |
grafický design jako jazyk
|
cs |
dc.subject |
ecology
|
en |
dc.subject |
nature
|
en |
dc.subject |
planet
|
en |
dc.subject |
threat
|
en |
dc.subject |
sustainability
|
en |
dc.subject |
sustainable graphic design
|
en |
dc.subject |
sustainable progress
|
en |
dc.subject |
graphic competitions
|
en |
dc.subject |
social role of graphic designer
|
en |
dc.subject |
social vs. commercial
|
en |
dc.subject |
originality
|
en |
dc.subject |
cliché
|
en |
dc.subject |
graphic design as language
|
en |
dc.title |
Grafický design a ekologie |
cs |
dc.title.alternative |
Graphic Design and Environmental Protection |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Noga, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2011-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
I examine the connection of design and the phenomenom of recent days ? the ecology in my work, and how much an individual, a graphic designer, is really able to behave sustainably. Which possibilities graphic designers have if they want to be ecological, or if they need to say something about the problem. The social role of graphic designer is connected with it. In these days we can meet this topic in many graphic competitions, so I aim at the potsers and results of some competitions with ecological topic; needless to say, I have even personal experince with it. Firstly I examine typical topics of these competitions, next I try to find common symbols of graphic ?language? and I want to separate the originality from cliché. Finally I touch on difference between social and commercial graphic design, and how this difference is showing up in our ecological matter. |
en |
dc.description.department |
Ústav reklamní fotografie a grafiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/188
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Fine Arts |
en |
dc.identifier.stag |
19990
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|