dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Frýbortová, Andrea Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T11:35:02Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T11:35:02Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15664
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je zmapovat situaci v problematice šikany učitelů ze strany žáků základ-ních škol. Teoretická část práce je ve své první části zaměřena na objasnění problému agre-sivity, agrese a šikany obecně, ve druhé části je zaměřena na šikanu ve školním prostředí s důrazem na její specifickou formu v podobě šikany učitelů ze strany žáků. Praktická část práce mapuje prostřednictvím výzkumného šetření uskutečněného pomocí anonymní dotazníkové metody výskyt šikany učitelů na 2. stupni základních škol. V závěru práce je proveden rozbor výzkumu se zaměřením na zodpovězení základních výzkumných otázek. |
cs |
dc.format |
78 |
cs |
dc.format.extent |
2393602 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
autorita učitele
|
cs |
dc.subject |
problematické chování žáků
|
cs |
dc.subject |
šikana učitele
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
authority of teachers
|
en |
dc.subject |
problematic behaviour of students
|
en |
dc.subject |
bullying teachers
|
en |
dc.title |
Problematika šikany učitelů základních škol ze strany žáků |
cs |
dc.title.alternative |
The issue of bullying primary school teachers by students |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kitliňská, Jana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this work is the situation in the issue of bullying of teachers by pupils in prima-ry schools. The theoretical section is in its first part focused on clarifying the problem of aggression and bullying in general, in the second part it is focused on bullying in the school environment with emphasis on its specific form in the form of bullying of teachers by pu-pils. The practical part describes the research carried out by using an anonymous questionnaire method used to learn about bullying of teachers in upper primary schools. The conclusion is an analysis of research aimed at answering basic research questions. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18953
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
šikana učitelů
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
bullying of teachers
|
en |