Vztah vsetínských Romů ke vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Juřínková, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T11:34:36Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T11:34:36Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15663
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá problematikou vzdělávání Romů z hlediska vztahu samotných Romů ke vzdělávání. Teoretická část obsahuje některé historické události spojené se vzděláváním Romů. Práce popisuje současnou situaci ve vzdělávání Romů a zahrnuje vlivy, které na toto vzdělávání působí. Praktická část zahrnuje zpracování dotazníkového šetření provedeného mezi Romy ve měs-tě Vsetín. Hlavním cílem je zjistit, jaký vztah mají Romové ke vzdělávání a jak jej hodnotí. |
cs |
dc.format |
68 s. |
cs |
dc.format.extent |
1802024 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
majorita
|
cs |
dc.subject |
menšina
|
cs |
dc.subject |
Romanies
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
schooling
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
majority
|
en |
dc.subject |
minority
|
en |
dc.title |
Vztah vsetínských Romů ke vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Relation of Romany People to Education in Vsetin |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2011-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the education of Romanies and their attitude towards the education from the point of view of the Romanies themselves. The theoretical part includes some historical events related to the education of Roms. The paper describes the current situation of the Romanies and includes some of the factors that influence the education. The practical part includes the processing of survey implemeneted among the Romanies in Vsetin. The main objective is to find out what relation towards the schooling the Romanies have and how they evaluate it. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19652
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
Vsetín (Česko)
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
local.subject |
Vsetín (Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account