Propagační film
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Matoušková, Zdeňka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T19:06:23Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T19:06:23Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1543
|
|
dc.description.abstract |
Propagační film je speciální, delší formou audiovizuální reklamy, která prostřednictvím obrazu a zvuku ovlivňuje divákovy emoce. Při jeho tvorbě vycházíme z poznatků z oblasti propagace a zároveň využíváme výrazových prostředků filmu. Předmětem propagačního sdělení může být výrobek, služba nebo myšlenka, snímek může sloužit také pro posílení značky. Divák propagačního filmu je pro nás potencionálním spotřebitelem, zástupcem definované cílové skupiny, které je propagované poselství určeno a jejíž spotřebitelské chování se prostřednictvím propagačního filmu snažíme ovlivnit. S ohledem na vlastnosti a zájmy cílové skupiny volíme vhodnou formu zpracování, kterou může být hraný, dokumentární nebo animovaný film, popřípadě jejich kombinace. Pro doplnění lze využít i prvků videoklipu, grafického designu či fotografie, které v současnosti do propagačního filmu pronikají stále častěji. |
cs |
dc.format |
52 s., 8 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1923565 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
propagační film
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
snímek
|
cs |
dc.subject |
audiovizuální
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
sdělení
|
cs |
dc.subject |
poselství
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
hraný
|
cs |
dc.subject |
animovaný
|
cs |
dc.subject |
dokumentární
|
cs |
dc.subject |
kombinace
|
cs |
dc.subject |
videoklip
|
cs |
dc.subject |
grafický design
|
cs |
dc.subject |
corporate image
|
cs |
dc.subject |
obraz
|
cs |
dc.subject |
zvuk
|
cs |
dc.subject |
promotion movie
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
propagation
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
phraseology
|
en |
dc.subject |
viewer
|
en |
dc.subject |
audiovisual advertising
|
en |
dc.subject |
picture
|
en |
dc.subject |
sound
|
en |
dc.subject |
corporate image
|
en |
dc.subject |
message
|
en |
dc.subject |
documentary
|
en |
dc.subject |
featured
|
en |
dc.subject |
animated
|
en |
dc.subject |
style
|
en |
dc.subject |
graphic design
|
en |
dc.subject |
photography
|
en |
dc.subject |
corporate image
|
en |
dc.title |
Propagační film |
cs |
dc.title.alternative |
Promotion movie |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Krška, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2006-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
Promotion movie is another special form of audiovisual advertising, which influences the viewer emotions by picture and sound. While producing the movie we apply the basis of propagation and phraseology of movie. The subject of the propagation can be product, service or idea and the aim of the movie can also be brand building. The viewer of the movie is for us potential consumer, member of the target group to which the message of the propagation is dedicated and which consumer behaving we are trying to affect by the promotion movie. We have to choose the right form of film processing according to the characteristics of the target group. We can use documentary, featured or animated style, eventually combination of these. We can also use strands of video-clip, graphic design or photography, which are used more and more in promotion movie nowadays. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/183
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Fine Arts |
en |
dc.identifier.stag |
3003
|
|
dc.date.assigned |
2006-02-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account