Analýza konkurenčního prostředí firmy Piotti na českém trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Brišová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Vrbík, Zdeněk
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T06:59:44Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T06:59:44Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15264
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu konkurenčního prostředí na českém trhu s hydraulickým příslušenstvím. Analýza byla zpracována pro zamýšlený vstup italské firmy Piotti na český trh jakožto nové konkurence. Teoretická část se soustřeďuje na studium konkurence z různých úhlů pohledu a teorií. Stručně popisuje Porterův pětifaktorový model a detailněji se zaměřuje na tvorbu konkurenčních strategií a analýzy STEP a SWOT. Praktická část přináší konkrétní STEP analýzu českého B2B trhu, dále představuje společnost Piotti mimo jiné prostřednictvím analýzy SWOT. Stěžejní částí této práce je analýza tržního podílu stávající konkurence na českém trhu s hydraulickým příslušenstvím pomocí Paretova pravidla a Zipfova zákona s použitím dat z veřejně přístupných zdrojů. |
cs |
dc.format |
72 s. (104 400) |
cs |
dc.format.extent |
2190023 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
analýza SWOT
|
cs |
dc.subject |
analýza STEP
|
cs |
dc.subject |
tržní podíl
|
cs |
dc.subject |
Paretovo pravidlo
|
cs |
dc.subject |
Zipfův zákon
|
cs |
dc.subject |
Paretova analýza
|
cs |
dc.subject |
Lorenzova křivka
|
cs |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
STEP analysis
|
en |
dc.subject |
market share
|
en |
dc.subject |
Pareto principle
|
en |
dc.subject |
Zipf's law
|
en |
dc.subject |
Pareto analysis
|
en |
dc.subject |
Lorenz curve
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí firmy Piotti na českém trhu |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of the Competitive Environment of the Company Piotti in the Czech Market |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vránová, Šárka |
|
dc.date.accepted |
2011-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the analysis of the competitive environment in the Czech market with hydraulic components. The analysis was processed for the intended entrance of the Italian company Piotti into the Czech market as a new competitor. The theoretical part focuses on the competition study from different points of view and theories. It describes briefly Porter?s five competitive forces model and focuses in more detail on creating competitive strategies, STEP and SWOT analysis. The practical part brings concrete STEP analysis of the Czech B2B market, then the company Piotti is presented among others through the SWOT analysis. The main part of this thesis is the market share analysis of the current competitors on the Czech market of hydraulic components through Pareto principle and Zipf's law using freely accessible sources. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
21631
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-25 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account