Pohádka jako významný prvek socializace dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Taušová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T05:28:07Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T05:28:07Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15198
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o pohádce jako významném prvku socializace dítěte. Zabývá se procesem socializace, charakterizuje jednotlivé fáze a významné socializační činitele tohoto procesu. Popisuje původ, význam a funkce pohádky, charakterizuje způsoby prezentace pohádky, její význam a vliv v terapii. V práci je představen projekt BiblioHelp a jeho součást Pohádkotrapie. Praktická část práce obsahuje rozbor výsledků dotazníkového šetření na téma využívání pohádky v mateřských školách a rodinách na Vyškovsku. |
cs |
dc.format |
71 s. |
cs |
dc.format.extent |
951092 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dítě
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
pohádka
|
cs |
dc.subject |
pohádkoterapie
|
cs |
dc.subject |
Child
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
fairy tale
|
en |
dc.subject |
fairy tale therapy
|
en |
dc.title |
Pohádka jako významný prvek socializace dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Fairy tale as a significant element of children's socialization |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hodný, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor project is focused on the issue that relates to the fairy tale as an important part of child socialization. The principal objective of the project is the determination of socialization process and its stages characterisation. The project brings the description of fairy tale origin, meaning and function as well as characterisation of fairy tale presentation, importance and therapy influence. The project Bibliohelp and its part Fairy Tale Therapy are introduced in the work. Analyses of questionnaire research results could be found in the practical part of the project. The research based on fairy tales usage was set in kindergartens and families in the region of Vyškov. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18649
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
pohádky
|
cs |
local.subject |
fairy tales
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account