dc.contributor.advisor |
Šnédar, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Lehký, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T04:30:52Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T04:30:52Z |
|
dc.date.issued |
2011-08-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15090
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na každodenní problematiku drtivé většiny lidí a to ochranu jejich práv v obchodních řetězcích. V první části práce a to teoretické, se sezná-míme se základními pojmy týkající se práv spotřebitelů. Dále jsem se zde zaměřil na pro-studování pramenů a vypracoval teoretické poznatky k ochraně spotřebitele a s tím souvise-jící právní důsledky. V praktické části je uvedeno nejčastější porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích se zaměřením na cílovou skupinu spotřebitelů, kteří využívají ná-kup zboží prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tedy hlavně internetový ob-chod. Dále je zde uvedeno pomocí dotazníkového šetření nejčastější nedodržování práv spotřebitelů v České Republice. Na základě těchto šetření a průzkumů je uvedeno výcho-disko, jak docílit toho, aby spotřebitelé získali větší informovanost o své ochraně. |
cs |
dc.format |
78 s. |
cs |
dc.format.extent |
1441580 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
práva spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
ochrana spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
obchodní řetězec
|
cs |
dc.subject |
internetový obchod
|
cs |
dc.subject |
průzkum
|
cs |
dc.subject |
informovanost
|
cs |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
consumer rights
|
en |
dc.subject |
consumer protection
|
en |
dc.subject |
chain store
|
en |
dc.subject |
shop
|
en |
dc.subject |
exploration
|
en |
dc.subject |
awareness
|
en |
dc.title |
Ochrana práv spotřebitelů v obchodních řetězcích |
cs |
dc.title.alternative |
Protecting the Rights of Consumers in Retail Chains |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šimek, Petr |
|
dc.date.accepted |
2011-09-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the everyday problems of the vast majority of the people by safeguarding their rights in retail chains. In the first part of the work and theory, we introduce the basic concepts relating to the rights of consumers. Furthermore, I have been focused on studying the sources and developed a theoretical knowledge of consumer protection and related legal consequences. The practical part is mentioned most frequent violations of the rights of consumers in retail chains, focusing on the target group of consumers who purchase goods through the use of means of distance communication, mainly e-commerce. There is also shown by the survey the most common non-consumers' rights in the Czech Republic. Based on these surveys and polls indicated the basis on how to achieve that consumers gain a greater awareness of their protection. |
en |
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/178
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public Sector Administration and Regional Development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
20834
|
|
dc.date.assigned |
2011-06-20 |
|
utb.result.grade |
C |
|