Média a děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Plšková, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T03:51:20Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T03:51:20Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15031
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o médiích a jejich vlivu na děti. Otázka médií je dnes velmi aktuální. Jednotlivá média jsou popsána. Dále jsem popsala vliv na jejich osobnost v období puberty. Pozornost je věnována počítači, internetu, reklamě a volnému času. V praktické části jsem užila metodu dotazníkem, který mapuje dvě základní školy. Zkoumá kolik času tráví děti u televize, internetu, oblíbené pořady, proč sledují televizi a jestli se věnují četbě. |
cs |
dc.format |
52 s. |
cs |
dc.format.extent |
1794713 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
účinky médií
|
cs |
dc.subject |
vliv televize
|
cs |
dc.subject |
televizní násilí
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
masová komunikace
|
cs |
dc.subject |
puberta
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
effects of media
|
en |
dc.subject |
influence of television
|
en |
dc.subject |
televisual violonce
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
mass communication
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
leisure time
|
en |
dc.title |
Média a děti |
cs |
dc.title.alternative |
Media and children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kitliňská, Jana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis treat of media and its influence on children. The topic of media is highly actual. Particular media are described. I have also wrote about the effect of media on adolescent person. I have paid the attention to computers, internet, advertisement and leisure time. The method of questionary in centrain primary schools is used in the practical part of the thesis. It examines how much time children spend watching television, the Internet, favorite shows, favorite web addresses, why watch TV and if she enjoys reading. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19741
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
děti staršího školního věku
|
cs |
local.subject |
vliv médií
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
teen-agers
|
en |
local.subject |
media influence
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account