Socializace dvojčat v předškolním a mladším školním věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Zbranková, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T03:17:35Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T03:17:35Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14978
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce přibližuje problematiku socializace dvojčat v předškolním a mladším školním věku. Je členěna na dvě základní části: teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části práce je zaměřena na charakteristiku dvojčat. Další kapitoly práce se zabý-vají socializací dvojčat s důrazem na vývojová období předškolního a mladšího školního věku a vlivem rodiny, jako důležité společenské jednotky, která předává dítěti sociální do-vednosti tím, že ovlivňuje jeho vývoj. Výzkum v praktické části je zaměřen na rodiny s dvojčaty a dospělá dvojčata. Cílem výzkumu je zmapovat problematiku vytváření vlastní identity dvojčat v předškolním a mladším školním věku a přístup rodičů k vytváření vlastní identity dvojčat. |
cs |
dc.format |
84 s. + 46 s. rozhovory |
cs |
dc.format.extent |
737992 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dvojčata
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vývojová období
|
cs |
dc.subject |
identita
|
cs |
dc.subject |
twins
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
developmental period
|
en |
dc.subject |
identity
|
en |
dc.title |
Socializace dvojčat v předškolním a mladším školním věku |
cs |
dc.title.alternative |
Socialization of twins in preschool and school age |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis approaches the issue of socialization of twins in preschool and early school age. It is divided into two parts: theoretical and practical. The first theoretical chapter is focused on the characteristics of the twins. Other chapters deal with the socialization of twins with an emphasis on the development of preschool and early school age and family influence, as an important social unit, which transfers the child social skills that affect its development. Research in the practical section is aimed at families with twins and adult twins. This research aims to map the problem of creating its own identity, twins in preschool and early school age and parents' access to create their own identity twins. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19438
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-21 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
mladší školní věk
|
cs |
local.subject |
dvojčata
|
cs |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
younger school age
|
en |
local.subject |
twins
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account