dc.contributor.advisor |
Molnár, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Eckenhofer, Eva Maria
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T03:00:13Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T03:00:13Z |
|
dc.date.issued |
2011-08-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14948
|
|
dc.description.abstract |
Sociální sítě přitahují v posledních letech enormní zájem vědecké obce. Charakteristiky, komponenty a dopady sociálních sítí byly studovány z mnoha různých hledisek, jako např. sociologického, geografického, etnologického, politického či ekonomického. V ekonomice jsou studie sociální sítě prováděny na intra- a inter-organizační úrovni, ačkoli zřídkakdy současně. Kromě toho, strategické aspekty podpory a řízení neformálních organizačních sítí, stejně jako výsledky těchto manažerských pokusů o charakteristiku sítí a výkonnost organizace zatím nebyly dostatečně prostudovány. Nicméně, potřeba efektivně rozvíjet, podporovat a spravovat sítě je dána pro prevenci negativních vlivů a vyvolávání vlivů pozitivních. Proto tato studie přispívá zkoumáním vlivu Strategického Networkingu v inter- i intra-organizační oblasti podnikání k vědecké teorii a praxi rozvoje podnikání. Autorka v této disertační práce rozvíjí a definuje Strategický Networking jako strategickou a cílově-orientovanou analýzu, vývoj, podporu a řízení (inter- i intra-organizačních) sítí na základě důvěry, se záměrem dosáhnout určitých (organizačních) cílů a zkoumá jeho použitelnost a účinky v rozsáhlém průzkumu na třech úrovních: inter-organizační, intra-organizační a regionální sítě (klastr). Studie ukázala, že Strategický Networking je v souladu s příznivými charakteristikami sítě, stejně jako úspěchem firmy z hlediska finančních a nefinančních měřítek výkonnosti. |
cs |
dc.format.extent |
4304760 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
analýza sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
správa sítě
|
cs |
dc.subject |
podniková kultura
|
cs |
dc.subject |
stakeholder
|
cs |
dc.subject |
zájmová skupina
|
cs |
dc.subject |
intra- a inter-organizační sítě
|
cs |
dc.subject |
Social Networks
|
en |
dc.subject |
Social Network Analysis
|
en |
dc.subject |
Network Management
|
en |
dc.subject |
Corporate Culture
|
en |
dc.subject |
Stakeholder
|
en |
dc.subject |
Interest Group
|
en |
dc.subject |
Intra- and Inter-organisational Networks
|
en |
dc.title |
Strategický Networking jako nástroj managementu |
cs |
dc.title.alternative |
Strategic Networking as a Management Tool |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubátová, Jaroslava |
|
dc.contributor.referee |
Skokan, Karel |
|
dc.date.accepted |
2011-11-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
Social Networks have attracted enormous interest in the scientific community in recent years. The characteristics, components and impacts of social networks have been studied through different kinds of aspects, such as sociological, geographical, ethnological, political and economical. In economics social network studies have been performed on intra- and inter-organizational levels, though rarely simultaneously. Furthermore the strategic aspects of fostering and controlling informal organizational networks as well as the outcomes of these managerial attempts on the network characteristics and the performance of the organization have not been sufficiently studied yet. However, the need to develop, foster and manage networks efficiently is given for preventing negative effects and provoking positive ones. Therefore this study contributes to scientific theory and practical business development by exploring the influence of Strategic Networking in inter- as well as intra-organizational business-fields. In this dissertation thesis the author develops and defines Strategic Networking as the strategic and target-oriented analysis, development, fostering and control of (inter- as well as intra-organizational) networks on the basis of trust, with the intention to reach certain (organizational) goals and tests its applicability and effects in an extensive survey on three levels: intra-, inter-organizational and regional networks (cluster). The study showed that Strategic Networking goes in line with favourable network characteristics as well as the success of a firm in terms of financial and non-financial performance measures. |
en |
dc.description.department |
Centrum aplikovaného ekonomického výzkumu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/215
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
24368
|
|
dc.date.assigned |
2008-08-29 |
|
local.subject |
sítě sociální
|
cs |
local.subject |
intranety
|
cs |
local.subject |
strategický management
|
cs |
local.subject |
social networks
|
en |
local.subject |
Intranets (Computer networks)
|
en |
local.subject |
strategic planning
|
en |