Relaxační techniky a jejich vliv na rozvoj osobnosti mládeže
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Čadová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Humpolíček, Miloslav
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T18:32:44Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T18:32:44Z |
|
dc.date.issued |
2005-11-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1483
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce bylo ujednotit teoretické poznatky o relaxačních technikách na prvním a druhém stupni základních škol. V navazující výzkumné části pak bylo cílem zjistit, zda učitelé znají a hlavně využívají relaxačních technik ve své profesi. Z výsledků praktické části vyplývá, že jsou rozdíly mezi používanými relaxačními technikami na 1. a 2. stupni základní školy a dále, že nejčastěji využívaný typ je pohybová relaxační technika. |
cs |
dc.format |
42 s. |
cs |
dc.format.extent |
251547 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
relaxace
|
cs |
dc.subject |
koncentrace
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
aktivní pohyb
|
cs |
dc.subject |
relaxation
|
en |
dc.subject |
concentration
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
physical activity
|
en |
dc.title |
Relaxační techniky a jejich vliv na rozvoj osobnosti mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
Relaxing techniques and their influence on youths personality development |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2006-02-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main goal of the thesis was to assort the theoretical findings about relaxing techniques at preliminary and elementary schools. In the following practice part we wanted to find out if teachers know and especially use the relaxing techniques in their profession. Results in practice part show that there are differences between relaxing techniques used at preliminary and elementary schools. Other interesting finding was that the most common used relaxing technique is physical activity. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
2342
|
|
dc.date.assigned |
2004-12-17 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
relaxační metody
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
relaxation methods
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account