Vnímání genderových stereotypů dětmi předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání genderových stereotypů dětmi předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zajitzová, Eliška
dc.contributor.author Maderová, Zuzana
dc.date.accessioned 2012-03-09T01:24:45Z
dc.date.available 2012-03-09T01:24:45Z
dc.date.issued 2011-05-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/14818
dc.description.abstract V bakalářské práci se snažím zmapovat vnímání genderových stereotypů dětmi předškolního věku a také zjistit, jaký postoj k této stereotypizaci zaujímají rodiče dětí a jejich učitelky . V teoretické části se zabývám vysvětlením základních pojmů z genderové problematiky jako je pojem gender, feminita, maskulinita, genderová socializace, genderová role, genderová identita, genderové stereotypy a vývojové období předškolních dětí. V praktické části práce se věnuji metodologii kvantitativního a kvalitativního výzkumu, analýze a interpretaci získaných dat a zodpovězení výzkumných otázek. cs
dc.format 85 s. cs
dc.format.extent 2486191 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender cs
dc.subject genderová socializace cs
dc.subject genderová identita cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject maskulinita cs
dc.subject feminita cs
dc.subject předškolní děti cs
dc.subject gender en
dc.subject gender socialisation en
dc.subject gender identity en
dc.subject gender stereotypes en
dc.subject masculinity en
dc.subject femininity en
dc.subject preschool aged children en
dc.title Vnímání genderových stereotypů dětmi předškolního věku cs
dc.title.alternative The perception of gender stereotypes by preschool aged children en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2011-06-15
dc.description.abstract-translated In my bachelor thesis I try to map out the perception of gender stereotypes by preschool aged children and also find out what is the attitude of their parents and teachers to this stereotypisation. In the theoretical part I deal with the explanation of basic concepts from gender problems such as gender, femininity, masculinity, gender socialisation, gender roles, gender identity, gender stereotypes and development stages of preschool aged children. In the practical part I focus on the methodology of quantitative and qualitative research, the analysis and interpretation of the obtained data and on answering the research questions. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19690
dc.date.assigned 2011-01-25
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
maderová_2011_bp.pdf 2.371Mb PDF View/Open
maderová_2011_vp.doc 49Kb Microsoft Word View/Open
maderová_2011_op.doc 46.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account