dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Maderová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T01:24:45Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T01:24:45Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14818
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci se snažím zmapovat vnímání genderových stereotypů dětmi předškolního věku a také zjistit, jaký postoj k této stereotypizaci zaujímají rodiče dětí a jejich učitelky . V teoretické části se zabývám vysvětlením základních pojmů z genderové problematiky jako je pojem gender, feminita, maskulinita, genderová socializace, genderová role, genderová identita, genderové stereotypy a vývojové období předškolních dětí. V praktické části práce se věnuji metodologii kvantitativního a kvalitativního výzkumu, analýze a interpretaci získaných dat a zodpovězení výzkumných otázek. |
cs |
dc.format |
85 s. |
cs |
dc.format.extent |
2486191 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
genderová socializace
|
cs |
dc.subject |
genderová identita
|
cs |
dc.subject |
genderové stereotypy
|
cs |
dc.subject |
maskulinita
|
cs |
dc.subject |
feminita
|
cs |
dc.subject |
předškolní děti
|
cs |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
gender socialisation
|
en |
dc.subject |
gender identity
|
en |
dc.subject |
gender stereotypes
|
en |
dc.subject |
masculinity
|
en |
dc.subject |
femininity
|
en |
dc.subject |
preschool aged children
|
en |
dc.title |
Vnímání genderových stereotypů dětmi předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
The perception of gender stereotypes by preschool aged children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my bachelor thesis I try to map out the perception of gender stereotypes by preschool aged children and also find out what is the attitude of their parents and teachers to this stereotypisation. In the theoretical part I deal with the explanation of basic concepts from gender problems such as gender, femininity, masculinity, gender socialisation, gender roles, gender identity, gender stereotypes and development stages of preschool aged children. In the practical part I focus on the methodology of quantitative and qualitative research, the analysis and interpretation of the obtained data and on answering the research questions. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19690
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
A |
|