dc.contributor.advisor |
Drábková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Battumur, Lkhagvadulam
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-06T14:56:28Z |
|
dc.date.available |
2012-03-06T14:56:28Z |
|
dc.date.issued |
2010-09-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14677
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá analýzou lingvistických a nelingvistických prvků inzerátů pracovních míst. Za účelem analýzy autorka zvolila třicet šest inzerátů vytištěných v období od července 2009 do června 2010 v časopise The Economist. Na základě podrobné analýzy inzerátů, jejich lingvistických a nelingvistických rysů autorka odvozuje závěry. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vysvětluje pojem inzerát, jeho složky a typické lingvistické a nelingvistické aspekty inzerce. Cílem praktické části je analyzovat vybrané inzeráty pracovních mist a jejich složky z lingvistického i nelingvistického hlediska. |
cs |
dc.format |
pg. 56, pg. 6 illust.suppl. |
cs |
dc.format.extent |
2352334 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
inzeráty
|
cs |
dc.subject |
The Economist
|
cs |
dc.subject |
lingvistické rysy
|
cs |
dc.subject |
nelingvistické rysy
|
cs |
dc.subject |
job advertisements
|
en |
dc.subject |
The Economist
|
en |
dc.subject |
linguistic features
|
en |
dc.subject |
non-linguistic features
|
en |
dc.title |
Analýza inzerátů v časopise "The Economist" |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of Job Advertisements Published in News Magazine "The Economist" |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2010-09-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with an analytical study of the linguistic and non-linguistic features of job advertisements published in magazine The Economist. In order to conduct the analysis, the author has chosen thirty six job advertisements from the magazine published between the period of July 2009 and June 2010. Through the detailed analysis of all the job advertisements, their linguistic and non-linguistic features are summarized and conclusions are given. The whole work consists of two parts. In the theoretical part of the work, advertising concept and components of job advertisement are introduced, followed by linguistic and non-linguistic aspects. The objective of the second part is to analyse components, linguistic, and non-linguistic features of job advertisements from the magazine. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
17683
|
|
dc.date.assigned |
2010-07-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
anglické časopisy
|
cs |
local.subject |
tištěná inzerce
|
cs |
local.subject |
lingvistika
|
cs |
local.subject |
English language journals
|
en |
local.subject |
printed advertisements
|
en |
local.subject |
linguistics
|
en |