1.Světelné atmosféry ve filmu a způsoby jejich dosažení 2. Obrazová esej - kamera
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fandli, Juraj
|
|
dc.contributor.author |
Král, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T14:33:08Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T14:33:08Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-17 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14354
|
|
dc.description.abstract |
Ve své diplomové práci se zaměřuji na světlo, jakožto zásadní úsek vizuálního vyjádření kameramanské tvorby ve filmu a televizi. Uvádím světelný prostor, v němž se kameraman bude za každých podmínek pohybovat a rozvíjet z něj dále své individuální obrazové pojetí ve prospěch vytvářeného díla. V úvodní kapitole zmiňuji obecný pohled na světlo a jeho funkci. Následují základní profese filmu, zejména úloha hlavního kameramana. Dále se práce největší částí soustřeďuje na světelnou kompozici, primární realitu světelné skutečnosti, osvětlovací jevy a fotografické styly. |
cs |
dc.format |
45 |
cs |
dc.format.extent |
2352294 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
slunce
|
cs |
dc.subject |
světlo
|
cs |
dc.subject |
stín
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
kameraman
|
cs |
dc.subject |
tvůrce
|
cs |
dc.subject |
světelná kompozice
|
cs |
dc.subject |
malířství
|
cs |
dc.subject |
profesionální konvence
|
cs |
dc.subject |
hlavní světlo
|
cs |
dc.subject |
doplňkové světlo
|
cs |
dc.subject |
kontra světlo
|
cs |
dc.subject |
kontrast
|
cs |
dc.subject |
barva
|
cs |
dc.subject |
světelný poměr
|
cs |
dc.subject |
světelný odstup
|
cs |
dc.subject |
high- key
|
cs |
dc.subject |
low-key
|
cs |
dc.subject |
velký detail
|
cs |
dc.subject |
dramaturgický záměr
|
cs |
dc.subject |
sun
|
en |
dc.subject |
light
|
en |
dc.subject |
shade
|
en |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
director of photography
|
en |
dc.subject |
filmmaker
|
en |
dc.subject |
composition of light
|
en |
dc.subject |
painting
|
en |
dc.subject |
professional conventions
|
en |
dc.subject |
key light
|
en |
dc.subject |
fill light
|
en |
dc.subject |
back light
|
en |
dc.subject |
contrast
|
en |
dc.subject |
color
|
en |
dc.subject |
light ratio
|
en |
dc.subject |
distance of light
|
en |
dc.subject |
high-key
|
en |
dc.subject |
low -key
|
en |
dc.subject |
big close-up
|
en |
dc.subject |
dramaturgical intention
|
en |
dc.title |
1.Světelné atmosféry ve filmu a způsoby jejich dosažení 2. Obrazová esej - kamera |
cs |
dc.title.alternative |
1. Teoretical part: Lightning atmosphere in film and the means of achieving them 2. Practical part: Picture essay - camera |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Holloš, Vladimír |
|
dc.date.accepted |
2010-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on light as the essential part of the visual representation of the director of photography's work in cinematography and television. It deals with the space of light a director of photography's works in various conditions and from which they develop their individual visual conception for the benefit of the work in question. The first chapter mentions a general view on light and its functions. Then the basic jobs in the cinematographic industry are described, particularly the role of the director of photography. The main section of the study deals with composition of light, the primary reality of light, illuminating phenomena and photographic styles. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/183
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
13848
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-11 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account