dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Barnet, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T06:57:46Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T06:57:46Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14177
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost byla v teoretické části zaměřena na charakteristiku problému vzdělávání znevýhodněných žáků. Byly rozděleny a popsány specifické poruchy učení i chování a diagnostika těchto poruch. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány problémům integrace, vzdělávání znevýhodněných žáků, problematice profesní přípravy a následného uplatnění těchto absolventů na volném trhu práce. Praktická část práce je zaměřena na ověření teoretických poznatků prostřednictvím dotazníkového průzkumu a dále pak prezentaci zjištěných výsledků tohoto průzkumu. |
cs |
dc.format |
94 s. |
cs |
dc.format.extent |
707457 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
integrované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
obrácená integrace
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
poradenské a podpůrné instituce
|
cs |
dc.subject |
uplatnění žáků
|
cs |
dc.subject |
Pupils with the special educational needs
|
en |
dc.subject |
integrated education
|
en |
dc.subject |
inverted integration
|
en |
dc.subject |
diagnosis
|
en |
dc.subject |
counseling
|
en |
dc.subject |
advisory and subsidiary organizations
|
en |
dc.subject |
pupils' use
|
en |
dc.title |
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami |
cs |
dc.title.alternative |
Pupils with special educational needs |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2010-05-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is concerned with the problems of pupils with the special educational needs. The theoretical part is aimed for the characteristic of the problem of handicapped pupils' education. There were divided and described particular faults of learning and behavior, and diagnosis of these faults. All chapters are devoted to the problems of integration, the education of handicapped pupils, the questions of occupational skills and subsequent use in labour market. The practical part of my work is focused on checking of theoretical knowledge using the questionnaire survey and presentation of the results. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016269
|
|
dc.date.assigned |
2008-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
local.subject |
pupils with special educational needs
|
en |