Psychosociální aspekty četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Záhorová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T06:07:33Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T06:07:33Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14084
|
|
dc.description.abstract |
V diplomové práci se zabývám otázkami četby, čtenářství a psychosociálními aspekty vedoucími studenty k četbě. Teoretická část práce se zabývá jak historií četby, tak výzkumem četby a čtenářství u nás i v zahraničí. Pojednává o motivaci, hodnotách, postojích a také vlivu rodiny, školy a vrstevnického prostředí na četbu adolescentů. Praktická část se věnuje výzkumu psychosociálních aspektů četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně. Výzkum byl proveden pomocí Q-metodologie. Tato metoda stojí na hranici mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem a je dnes velmi využívanou metodou pedagogického výzkumu. Kvantitativně zpracovaná data tohoto výzkumu jsou poté kvalitativně analyzována. |
cs |
dc.format |
70 |
cs |
dc.format.extent |
606752 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: četba
|
cs |
dc.subject |
čtenář
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
psychosociální aspekty
|
cs |
dc.subject |
Q-metodologie
|
cs |
dc.subject |
Keyword: reading
|
en |
dc.subject |
reader
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
psychosocial aspects
|
en |
dc.subject |
socio-cultural skills
|
en |
dc.subject |
Q-methodology
|
en |
dc.subject |
|
en |
dc.title |
Psychosociální aspekty četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně |
cs |
dc.title.alternative |
Psycho-social aspects of reading by the students of Business academy Zlín |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řeháčková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2010-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the thesis we deal with issues of reading and psychosocial aspects which are leading students to read. The purpose of this work is not only to determine whether students read, but rather about finding out what students keep to reading. The theoretical part of the work deals with both, the history of reading and reading research at home and abroad. It discusses the motivation for reading. The practical part deals with the psychosocial aspects of reading research at the Business Academy students in Zlín. The research was conducted using Q methodology. This method stands on the border between quantitative and qualitative research and is now widely used methodology research. Quantitatively processed data in this research are then qualitatively analyzed. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14051
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-12 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
obchodní akademie
|
cs |
local.subject |
četba
|
cs |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
secondary business schools
|
en |
local.subject |
reading
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account