Optimalizace nákupních procesů s využitím elektronických aukcí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Čujan, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Šanda, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T04:46:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T04:46:51Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13926
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této bakalářské práce je problematika firemních nákupních procesů. Cílem práce je posouzení využití elektronických aukcí na optimalizaci firemních nákupních procesů. Elektronické aukce (e-aukce) jsou fenoménem posledních let. Největší klad e-aukcí spočívá zejména v tom, že zvyšují způsobilost nákupních týmů při řešení problematiky efektivity nákupu - výběr správného dodavatele. V dnešní době, kdy hýbe světem světová ekonomická krize, je jednou z podmínek úspěšnosti firmy úspora nákladů. E-aukce jsou právě tím trendovým nástrojem, který dokáže šetřit náklady při nákupu zboží a služeb. Tato práce se v teoretické části věnuje kromě obecného úvodu do problematiky nákupu, strategií nákupu, nákupnímu marketingu, výběru a hodnocení dodavatelů. V praktické části převádí teoretické poznatky do praxe v oblastech, které byly vybrány k optimalizaci. |
cs |
dc.format |
52 s. |
cs |
dc.format.extent |
1776317 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
e-aukce
|
cs |
dc.subject |
nákup
|
cs |
dc.subject |
nákupní strategie
|
cs |
dc.subject |
nákupní marketing
|
cs |
dc.subject |
hodnocení dodavatelů
|
cs |
dc.subject |
e-auction
|
en |
dc.subject |
purchase
|
en |
dc.subject |
purchase strategy
|
en |
dc.subject |
purchase in marketing
|
en |
dc.subject |
vendor rating
|
en |
dc.title |
Optimalizace nákupních procesů s využitím elektronických aukcí |
cs |
dc.title.alternative |
Optimalization of purchase processes with utilization of electonical auctions |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukoszová, Xénie |
|
dc.date.accepted |
2010-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is the issue of corporate purchasing processes. This thesis aims to assess the use of electronic auctions on the optimization of corporate purchasing processes. Electronic auction (e-auctions) are a phenomenon of recent years. The biggest example is e-auctions in particular that the increasing purchasing capacity of teams to address issues of effectiveness purchase - choose the right supplier. Today, the world moves the world economic crisis, is one of the conditions of success of the company cost savings. E-auctions are very trendy this tool to save costs when purchasing goods and services. This work is in addition to the theoretical part deals with a general introduction to buying, purchasing strategies, purchasing marketing, selecting and evaluating suppliers. The practical part translates theoretical knowledge into practice in areas that were selected for optimization. |
en |
dc.description.department |
Ústav logistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/106
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistika a management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
15523
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-12 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
elektronický obchod
|
cs |
local.subject |
nákupní proces
|
cs |
local.subject |
aukce
|
cs |
local.subject |
elektronické aukce
|
cs |
local.subject |
hodnocení dodavatelů
|
cs |
local.subject |
electronic commerce
|
en |
local.subject |
shopping process
|
en |
local.subject |
auctions
|
en |
local.subject |
Internet auctions
|
en |
local.subject |
supplier evaluation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account