dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Jakešová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T03:10:49Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T03:10:49Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13752
|
|
dc.description.abstract |
Ústředním tématem diplomová práce je oblast studijního selhávání objevující se při pře-chodu ze sekundárního do terciárního stupně vzdělávání studentů prvních ročníku studia. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Teoretická část popisuje základní terminologii zkoumané oblasti. První kapitola přivádí pozornost do prostředí výzkumu, ocitáme se na vysokoškolském stupni vzdělávání s cílem porozumění tomuto procesu. Druhá kapitola se zabývá charakteristiky osobnosti studenta, jeho emocí, sebedůvěry a motivace. Další kapitola je věnována sociálním charakteristikám a komunikaci, která je podstatnou součástí procesu vzdělávání, tak jako každodenního ži-vota člověka. Teoretickou část práce uzavírá nástin možných forem podpory studentů a prevence studijního selhávání. Praktická část uvádí výzkum, jenž je součástí projektu IGA/57/FHS/10/A podporovaného Interní grantovou agenturou UTB ve Zlíně. Jeho průběh a výsledky vyhodnocují závěrečné kapitoly praktické části diplomové práce. |
cs |
dc.format |
178 s., 38 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3887426 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
terciární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
adaptační potíže
|
cs |
dc.subject |
analýza a prevence studijního selhávání
|
cs |
dc.subject |
mentoring
|
cs |
dc.subject |
tutoring
|
cs |
dc.subject |
tertiary education
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
students' adaptation to college
|
en |
dc.subject |
strategies of the students' adjustment to college
|
en |
dc.subject |
mentoring
|
en |
dc.subject |
tutoring
|
en |
dc.title |
Analýza a prevence studijního selhávání. |
cs |
dc.title.alternative |
How to avoid common mistakes students make at school, and be a successful student. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2010-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main focus of this research in to the first-year students' integration into college. It con-sists of two parts - one theoretical, and the other practical. The theoretical part describes the basic terminology of important causation factors to the research, such as education, student attitudes and influences that effect the students' ad-justment to college and their subsequent success, the learning environment and strategies to help them adjust to college life. The practical part is based on the research project, IGA/57/FHS/10/A, of the first-year students' adaptation to college, as well as describing the results based on the research of the students of Tomas Bata Univerzity in Zlín. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11400
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
motivation to study
|
en |
local.subject |
college students
|
en |