dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Dolejší, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T02:13:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T02:13:36Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13649
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzívního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. Mapuje názory a zkušenosti pedagogů v mateřských školách. Práce je rozdělena na dvě části. V první části - teoretické - je popsána problematika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich edukace. Jsou zde prezentována teoretická východiska pro inkluzi a integraci dětí ve věku od 3 do 6 let společně s legislativní úpravou. Druhá část - empirická - se zabývá výzkumem. Výsledky výzkumu potvrzují či vyvracejí pracovní hypotézy a vedou k závěru, že pedagogové mají zájem pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a inkluzívní vzdělávání považují za prospěšné. |
cs |
dc.format |
50 s., 10 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1577175 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
hypotéza
|
cs |
dc.subject |
inkluzívní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
Children with special educational needs
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
hypothesis
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami |
cs |
dc.title.alternative |
The inclusive education of children with special educational needs |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2010-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduation thesis is dealt with issue of inclusive education of children with special educational needs in preschool age. It maps over an opinions and experiences of teachers from the kindergarten. The thesis is divided in two parts. In the first part, theoretic, there is described the issue of the children with special educational needs and their education. There are presented the theoretical resources for inclusion and integration of children from three to six years old together with the legislation. Second part, empiric, deals with research. The results of the research confirm or disconfirm the working hypothesis and it implies that the teacher are interested to work with the children with special educational needs and they consider that inclusive education has a beneficial influence. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1015764
|
|
dc.date.assigned |
2007-11-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
local.subject |
inkluze
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
local.subject |
inclusions
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |