Kauzalita v sebeposouzení školních výkonů žáků základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Hřibová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T00:22:53Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T00:22:53Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13420
|
|
dc.description.abstract |
V této práci se zabýváme problematikou přisuzováním příčin úspěchu a neúspěchu žáků na základní škole. V teoretické části popisujeme motivaci, která je jednou z nejdůležitějších složek při dosahování co nejlepších výsledků, dále pak kauzální atribuci, nebo-li přisuzování příčin, které ovlivňují lidské chování a jednání. V závěru teoretické části přibližujeme vývoj učení žáka středního školního věku. Praktická část je zaměřena na příčiny, které ovlivňují žáky při dosahování školních úspěchů nebo neúspěchů. |
cs |
dc.format |
68 s., 10 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3840267 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
kauzální atribuce
|
cs |
dc.subject |
příčina
|
cs |
dc.subject |
úspěšnost
|
cs |
dc.subject |
neúspěšnost
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
causal attributions
|
en |
dc.subject |
cause
|
en |
dc.subject |
success
|
en |
dc.subject |
failure
|
en |
dc.title |
Kauzalita v sebeposouzení školních výkonů žáků základní školy |
cs |
dc.title.alternative |
Causality in Self-assessment of School Achievements at Elemetary School Pupils |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with causal attribution of pupils'success and failure at elementary schools. The theoretical part describes motivation, which is one of the most important factors for reaching the best possible results, and it also describes attribution of causes which influence human behaviour and acting. The end of the theoretical part is devoted to the learning process development of middle school age pupils. The practical part analyses causes which influence pupils in reaching their success or failure at school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
13426
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
sebehodnocení
|
cs |
local.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
self-evaluation
|
en |
local.subject |
school success
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account