dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Pellizzieri, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T00:01:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T00:01:54Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13390
|
|
dc.description.abstract |
Děti představují budoucnost společnosti i historickou kontinuitu národa. Rodina je pro dítě nejdůležitějším socializačním prostředím. Jestliže rodiče nemohou, nebo neumí pečovat o své děti, přebírá odpovědnost za výchovu a vzdělání stát. Listina základních práv a svobod, ústavní zákon č. 2 České republiky garantuje zvláštní ochranu dětem a mladistvým, ochranu zdraví a právo na optimální psychický a fyzický rozvoj osobnosti. Zaručuje také zákonnou ochranu rodiny a rodičovstí. Osobnostní práva deklaro-vaná v Ústavě České republiky jsou v rozporu se systémem praktikované náhradní rodinné péče. Po vstupu České republiky do Evropské unie se respektování a ochrana lidských práv stalo prioritou nejen v rámci českého národa, ale celého evropského společenství. Evropa zahájila program deinstitucionalizace, protože ústavní výchova vývoj dětí poškozuje. Cílem práce bylo proniknout do problematiky týkající se psychické deprivace vyrůstající mimo vlastní rodinu. Práce je rozdělena na část teoretickou, v níž se zabývám otázkou psychické deprivace , ústavní výchovou a možnosti výchovy mimo vlastní rodinu. Druhá část práce se zaměřuje na výzkumné šetření, které probíhalo v kojeneckém ústavu a dětském domově. Použila jsem projektivní metodu dětské kresby a zaměřila jsem se na projevy emocí u dětí žijící mimo vlastní rodinu. |
cs |
dc.format |
129 s. |
cs |
dc.format.extent |
3509896 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alternativní rodinná péče
|
cs |
dc.subject |
Listina základních práv a svobod
|
cs |
dc.subject |
Náhradní rodinná péče
|
cs |
dc.subject |
Ochrana dětí a mládeže
|
cs |
dc.subject |
Poškození vývoje dětí
|
cs |
dc.subject |
Program deinstitucionalizace
|
cs |
dc.subject |
Psychický a fyzický vývoj
|
cs |
dc.subject |
Psychická deprivace
|
cs |
dc.subject |
Socializační prostředí
|
cs |
dc.subject |
Ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
Ústava České republiky
|
cs |
dc.subject |
Alternative Family Care
|
en |
dc.subject |
Document The Right's Human fundamental and freedoms
|
en |
dc.subject |
Protection of children and youth
|
en |
dc.subject |
Development of children damages
|
en |
dc.subject |
Program of deinstitutionalization
|
en |
dc.subject |
Mental and physical development
|
en |
dc.subject |
Psychologically deprived
|
en |
dc.subject |
Environment socialization
|
en |
dc.subject |
Institutional care
|
en |
dc.subject |
Statutory declaration of Czech Republic
|
en |
dc.title |
Vliv ústavní výchovy na psychický vývoj dětí |
cs |
dc.title.alternative |
Influence constitutional education on the psychical progression of childrenś |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Poledňová, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2010-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Children constitute future companies and historical kontinuum nation. The family is most important environment socialization for child. If parents can't take care for thein childrens, state vouch responsibility behind upbringing and education. Document The Right's Human fundamental and freedoms, constitutional law No. 2 of Czech Republic warrant special protection of children and youth, health protection and right for optimum mental and physical development of personality. Warrants also statutory protection of family and parenting. Moral rights declared in Statutory declaration of Czech Republic contrary to practice substitutive family care. After entrance Czech Republic to the European union autority and protection of human rights state priority not only in therms of Czech nation , but of all European company. Europe was launched the program of deinstitutionalization because Institutional care development of children damages. Primary goal of this work was to probe to affairs dealing with psychical deprivation of children growing up out of their own families. The work is divided into two parts. The theoretical one and empirical one. The theoretical part has which are a question of mental deprivation, a institutional care and possibilities of education out from their own families. Second core is an institutional pedagogy and possibilities of education out from own families of children. Empirical part is concerned with a research, which took in infantce institution and place in children's home. I used projective method children's picture that was aimed to expressions of children?s emotions living and growing up out of their own families. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
16854
|
|
dc.date.assigned |
2008-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
dětské domovy
|
cs |
local.subject |
ústavní výchova
|
cs |
local.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
local.subject |
deprivace (psychologie)
|
cs |
local.subject |
deprivované děti
|
cs |
local.subject |
children’s homes
|
en |
local.subject |
institutional child care
|
en |
local.subject |
developmental psychology
|
en |
local.subject |
developmental psychology
|
en |
local.subject |
psychic trauma
|
en |